Wednesday, February 29, 2012

"mulut"

tajuk kali ni, mulut...
pepatah ada kata, kerana mulut badan binasa...
mmg betul pun,,,
kalau seseorang tu xpandai jaga mulut dia, semua orang xsuka...
tp, yg jd masalahnya sekarang ni, mulut orang kita xleh nk jaga...
mulut orang juga kita xleh nk kawal...
kita xleh tutup mulut orang.... cm ne nk tutup mulut orang???
tetap xleh gak an... jadi, sendiri punya mulut, sendiri jaga...
aku rs rimas bila dgn kelebihan aku yg byk ckp ni org pertikaikan...
rs sgt sakit hati bila dialog ni aku dgr..
"awk ni mmg byk mulut ea, sehari xberckp xleh??"
"dh2, cukup2,, sikit2 jerk, xnk dgr byk2.. ty satu, jwpnya sampai 2 3 4...."
"alah, dh2 lah nk bersyarah, sakit telingalah"
"ops! dia dh mula dh, jom2, g sana"

sape jerk dgr ni, mesti sakit hati an....
aku xde pun nk ngata dia apa2, sdgkn dia tu gedik!~
haihhh.. sabar je lh.... hidup ni kalau jgn menyibuk sgt leh x???
menyibuk hal org pun patut2 lah,, jgn lah sampai menyakitkan hati org....
kdg2 tu, kita xtahu, tang mn yg kita wt orang sakit hati dengan kita an....
so, di sini nk katanya, mulut sendiri, jaga sendiri...
kalau dh org tu mmg suka berckp, offer dia masuk kelab debat, kn lg bgs... ko juga dpt pahala...