Thursday, March 29, 2012

quiz OOp

hai,,
hari ni quiz oop kt lab fem.. huhu...
mcm biasa, soalan dalam G.O.A.L.S n jwb dlm lab..
syaratnya, boleh tgk buku n nota tapi xleh bincang..
tapi, keadaan sekarang ni dah macam belajar macam biasa tapi bukan suasana quiz..
rilex jerk kan... aku lak, sempat lagi nk menaip kt blogger ni.. hahaha...
sungguh steady.. huhu...
rilex jerk...
soalan ada 3 jerk, dari soalan tu kne wt flowchart dalam raptor...
makan masa yang lama lah nk wt tu an..
mn tak nya, masing2, xde lah pro sgt, tapi nk wt tu ok lah...
suasana kt sini, masing2 duk bincang dgn member..
dpn2 prof lagi tu.. selamba jerk eak..
prof lak tak tegur pun, biarkan jerk..
hahaha.... steady gila..
masing2 sempoi jerk... aduhai, xnah rasanya tgk keadaan cm ni..
lau aku nnt jadi lecturer mmg kne sabar lah dgn keadaan cm ni...
xmustahil aku akan jumpa gak keadaan serupa ini... haha.. tapi memang seronok...
masalahnya, terlalu sempoi dan bersahaja... aduhmaaakkk.... huhu...
harap prof sabar ye.. hehe...

Thursday, March 22, 2012

.::kerunsingan diri::.

kerunsingan diri datang dari dalam hati yang tidak tenang, gusar dan gelisah..
daripada itu, lahirnya penyakit hati...
apabila hati terasa gusar, serba salah, serba tak kena, moody, tak tenang, susah hati, ubat paling mujarab ialah solat sunat dan baca quran..
sebenarnya apa yang berlaku kalau hati terasa macam tu?
yang berlaku adalah rohani kita lapar dan cara untuk memberi makan kepada rohani yang lapar adalah dengan melakukan ibadah2 yang sunat..
yang wajib semestinya kita dah lakukan cuma yang sunat belum tentu sentiasa dan istiqamah kita lakukan.. dengan ini, rohani lapar dapat di sajikan dengan ibadah2 sunat...
tiada pengkhususan ibadah dalam menenangkan hati, cuma perlu menambah amalan sunat menjadi rutin seharian..
selain itu, amalan2 solejh juga perlu untuk membersihkan hati dan menenangkan hati yang gusar..

Tuesday, March 6, 2012

tugasan

tugasan aku dari minggu pertama sampai minggu ketiga, bertali arus, xberhenti..
rsa penat pun ada gak... tapi nk wat cm ne, dah tu yg aku pilih dari awal, so, aku kne terimanya dgn hati yang rela...
lagi pula, kalau busy2 sikit ni, aku dpt lah uji keprihatinan aku sendiri dalam tugasan yang sepatutnya aku but..
huhu... walau pun cm tu, dengar cm biasa jerk, tapi, apa yang aku wat ni pun, ada gak yang xsukanya..
erm, biasalah orang an, xleh nk kat apalah...
biarlah.... yang penting aku xkacau hidup orang..
tapi dalam minggu ni aku ada serabut sikit...
balik kampung hari tu pun, ada masalah sikit...
salah faham.. biasalah... dengan adik beradik kalau x bertegang leher, x ceria an...cm tu lah maksud aku..
tak puas hati, nak dia jerk menang, nak dia jerk kita ikutkan,, xnak dengar penjelasan orang lain..... alah, masalah2 biasa .... tapi malas nk layan sangat kalau dah cm ni... takut melara, nanti jadi benda lain pula.....
so, hopefully, sem ni, lebih baik dari sem lepas.....