Saturday, May 21, 2011

~sesuatu yg aku jumpa lagi~

1 hari setengah aku habiskn bc nvl Ramlee Awang Murshid..
kisah Laksamana Sunan yang bersambungan dari kisah2 yg lalu dlm karyanya...
aku kagumi kebolehan Ramlee Awang Murshid dlm menghasilkn karyanya..
sungguh banyak ilmunya tetang dunia ini..
ermmm.. sesungguhnya semua ilmu itu Milik Allah segalanya....
SUBHANALLAH.....
ap yg ku temui lagi?
ketaatan kepada Allah yg tiada penghujungnya dan penyerahan segalanya kepada Allah...
pengharapan yg tulus dan ikhlas kepada Allah serta berbaik sangka kepada Allah dlm segala perkara dan dlm segala bentuk ujianNya yg diberikn kepada hambaNya..
bkn mudah utk kita sentiasa berbaik sangka...
kdgkala sering mengeluh atas kepenatan menghadapi kerenah isi dunia...
tidak tertinggal jua diriku yang sering kepenatan dan mengeluh saban hari....
ya tuhan,
berdosanya aku ini yg sering berburuk sangka dgn Mu...
ya tuhan,
tidak sanggup ku utk menghadapi azab Mu
hy Kau yg mampu menyelamatkn ku dari azab Mu
tapi, aku jua lahyg sering ....... aahhhhh!!!!
aku berdosa ya tuhan... ampunkn daku.... :(
ampunkn dosa2ku yg bertimbun2 ini...
hadirkn rs takut yg tinggi pd Mu dlm diri ini
dan rs cinta pd Mu yg tinggi melangit dlm diri ku ini....
ingin ku merasakn nikmat cinta Mu yg suci...
ya tuhan,
kembalikn daku kejalanMu ya tuhan....

Thursday, May 19, 2011

~duk umh sewa+keje part time~

la ni aku dh duk umh sewa...
cm ri tu aku ckp an.. mcm2 lah ms mula2 tu an....
la ni, alhmdllh, aku dh rs selesa kt sini..
dan aku hrp keselesaaan yg aku rasai ini, tdk akn berubh...
aku duk umh sewa ni, bknnye ap..
pnt dh nk pindha randah....
brg aku tu dh le byk...
yg bestnye, leh msk sendiri,...
nk mkn lauk ap, suke hati n ikut citarasa sendiri...
huhuhu..
bgsnya, kt dlm umh ni ramai yg pandai msk, n ramai gak yg pandai tgk..
huhuhu....
lw dh yg msk, ad yg kms, ad yg wt air..
bila aku tgk situasi ni, aku teringt lak akk2 aku.. family aku..
kalau semua blk, ad yg msk, ad yg kms, ad yg wt air..
dan kebiasaannya, aku lah yg kms n wt air tu.. huhuhu :)
p aku senang cm tu.. :)
dh sedap duk umh sewa, mbe duk mencari keje part time...
aku x kisah, keje ke x...
lw aku keje tu, kire advance lah an.. :)
mbe aku ajak, n aku on jerk, kebetulan niat kami sama nk cari keje part time...
sememangnya aku dh wt dh keje part time tuyh, cume ad yg x npk jerk...
ye lah, ad stgh owg pk keje part time tu, keje kt di sebuah premis perniagaan..
aku x, aku niaga sambilan n aku dh wt dr sem lps lagi...
kali ni mbe ajak aku keje kt kedai mkn....
ni family aku xtahu...
aku keje utk short sem ni, leh lah tampung duit aku sikit...
lw mampu, leh sambung t ms sem dpn..
tu pun tgk keadaan mcm mn...
lw ikut family aku, xde nye aku dibenarkn keje time2 bljr niyh..
p niat aku 1 jerk aku keje ni, aku xnk bebankn sgt parents aku kt kampung...
xpe lah aku keje ckit.... at least, aku tahu pyhnye nk cari duit...
even aku nah keje sblm ni dan nah rs, p biarlh aku rs kepayahan tu sentiasa agr aku beringat....
bkn senang nk cari suit utk hidup ni....
x sungguh2 x dpt....
so, dgn ni, aku hrp aku dpt lakukannya dgn baik dan x menjejaskn identiti aku...
keje part time yg aku tunggu ialah, guru ngaji, consultant, n niaga..
so far, niaga tu dh lah... keje2 kt tmpt2 terbuka pernah...
cume kalau boleh nk yg aku ckp td tuyh...
so far, xdpt lagi.. but it's ok.... :)
aslkn aku dpt rezeki yg halal dan rezeki aku bukan dari sunber yg haram itu yg pasti....
aslkn aku xsshkn parents aku, itu yg penting...
semoga kerjaku dipermudahkn Allah... aminn....

Saturday, May 14, 2011

di mana aku sebenarnya????

aku sering tertanya-tanya...
dimana aku sebenarnya????
kt dunia ke atau kt alam lain???
knp aku tanya cmni??
cz semua org yg npk aku, sikit x tegur sapa...
aku ni teruk sgt ke bg diorg semua???
aku ni, hina sgt kee??
sampai diorg nk wt cm tu kt aku???
slh ap aku kt diorg ni sampaikn aku di perbuat sebegini rupa???
kadang2 aku hrpkn, die leh bantu aku
tapi aku tahu, ini semua bergantung pd diri aku sendiri
kalau aku xkuat, aku xkn leh thn lama kt usim niyh...
kdg aku pk, ad lebih baik aku ikut pilihan ibu lepas ni...
cz usim ni pun, aku yg pilih dulu, dan mcm2 jadi kt aku..
huh... sama ad, ad yg xnk aku ke cni atau ad yg xreda aku ke sini
atau mmg ini suratan aku ke cni...
di uji sebegini rupa..
ya tuhan, bkn aku berniat utk membalas, p setelah ap yg aku perhatikn, setiap kali org wt aku, dgn sendirinya org tu terima semula ap yg aku rs dulu...
niat ad dlm hati nk membalas p apakn daya aku utk membalas perbuatan2 mereka yg tidak pd aku???
terlalu mementingkn dirikah aku? setiap senang aku aku ingin kongsi dgn mereka...
ssh aku, aku ingin sembunyikn tp terluah di wjh ku....
slh aku kah????
aku xde sape2 kt cni, aku bermanja dgn diorg.. slhkah???
ye mmg slh... sbb aku manja dgn diorg....
diorg pun cm tu gak..
abis tu, ad gak yg jenis ckp mulut lps, perli x henti2...
yg cm tu knp diterima ramai????
aku yg diam ni, cume kdg2 aku kecoh ms epi2 dgn diorg, diorg wt aku cm aku xde...
xde sorg igt aku...
aku ni halimunan ke kt usim tuyh????
aku ni sape???
ms aku sakit semua kata, aku ad diorg, so jgn sedih sgt cz aku ad diorg..
p diorg tahu x, aku mmg mengharapkn diorg ad utk aku..
tp rupanya aku salah... diorg ckp mcm tu utk tenangkn hati aku jerk...
ya tuhan,
mereka manusia jenis ap???
ya tuhan,
terlalu jhtkah aku pd mereka????
ya tuhan,
ap telah aku wt pd mereka sampaikn mereka xnk dduk dgn aku??
biarkn aku seorg diri....
diorg kata, aku mmg salu sorg2, diorg tahu x knp aku salu sorg2????
aku perlukn kwn gak cm diorg...
aku perlu gak hidupkn dunia remaja aku...
ya tuhan,
hidup ini xperlukah dinikmati???
sekiranya gembiraku cuma ad bersama keluargaku, serlahkn ia... tenangkn hatiku, dn dktkn ku dgn keluargaku...
ya tuhan, sekiranya gembiraku ad dgn Mu, kembalikn aku pada Mu... aku lebih rela begitu dr hidupku sakit seperti ini....
aku terima semua ini sebagai blsnku ats segala perbuatan ku selama ini...
ya tuhan, ampunkn daku....
semua ini hadir tentu ad sbbnya tersendiri....
aku yakin, kau akn membantuku.....
aku jua yakin Engkau jua bersamaku....

Tuesday, May 3, 2011

make me believe with friendship~~!!!!

aku dulu nah kwn bertiga...
pd mulanya sgt indah...
aku selalu amik berat hal2 mereka berdua..
cm tu gak mereka berdua...
salu amik tahu hal aku...
even kadang, aku terasa mereka ad rahsia dari aku,
tapi akhirnya, mereka beritahu aku...
tapi aku xsangka, dlm kebahgiaan yang aku rasakan itu,
gara2 lelaki, hubungan kwan itu terpisah...
seorang dr kami, mengkhianat hubungan ini, ukhuwah yg kuat ini...
aku sedih bila fikirknnye semula...
sedih sgt....
semua org sekeliling aku menanyakn aku hal ini...
mcm mn kami leh terpisah hubungan..
knp kami tidak berhubung seperti dulu...
persoaln yg bertubi-tubi hinggap di telinga aku
sehinggakan aku x sanggup utk mendengar nya lagi...
hati ku selalu menjerit, aku inginkn kebahgiaan yg dulu kami kecapi...
ku inginkn ianya kekal abadi dan terus kekal hingga ke syurga..
namun, terpisah ditgh jln....
perkara ini yang paling menyedihkn aku dr segalanya....
hilang mereka dr pandanganku dan dr hatiku, hilang sudah separuh dr diri ku...
xpernah ku lalui kesulitan ini....
berat sungguh rasanya menghadapi pisahan ini...
sejak dr itu, aku tidak lagi menerima mana2 rakan sebagai teman yg istimewa di hatiku...
aku ingin mereka kembali pd ku seperti dulu..
mesra seperti dulu...
aku mengasingkn diri dan sering begitu....
ku cuba utk memiliki kwn seperti itu lagi, tapi semuanya menghampakn ku...
aku mahukn kwn yg boleh sentiasa mendengar luahan hatiku bkn kerana hal lain
tapi krn aku rakannya, kerana dia ingin mendengarnya dan kerana Ilahi...
sukar utkku temui yg seperti ini...
kali ini, di sini ku temui lagi yg sepertinya..
aku nantikan suatu yg indah...
syukur pd tuhan, aku senang bersamanya...
nmn, kami bertiga lagi...
aku gusar jika ianya berlaku lagi dlm hidupku..
jika tiada benarnya dlm hatinya bhwa aku rknnya atau diri ini sekadar menumpang kasih,
lebih baik aku pergi dunianya...
tidak sanggup aku memaksa dirinya utk menjadi rakanku jika terpaksa....
jika mereka berdua lebih selesa bersama tanpa aku, akn ku undur diri dari dunia mereka...
aku cuma ingin tahu siapa aku di hatinya....?
jika kehadiran diriku sekadar menambah resah dlm dirinya
lebih baik aku tiada lagi...
jika prihatinnya pd ku, kerana seorg lelaki, lebih baik aku dibiarkn...
cukuplah sekali, aku terkena dahulu....
aku xsanggup hadapinya lagi....
sakit hati ni x siapa tahu....
bloggie,
sedih aku cm ni.....
jika ianya berulang, aku perlukan sesuatu yg boleh hilangkn resah ni....
Ya Tuhan.....
ku pohon kekuatan dr Mu....