Wednesday, April 27, 2011

~handphone ke hand bom????~


yang kita guna hari2 tu, handphone ke hand bom???

mesti tertanya2 kan kenapa sy kata mcm ni???? sbb nye, dr phone ni lah kita bakal dapat bermacam-macam jenis penyakit tanpa kita sendiri sedari... pernah anda terfikir? penggunaan handphone atau handset atau telefon bimbit yg kerap akn mengakibatkn kesan yg buruk pd diri anda sendiri? pernahkah anda merasakan simptom2 iin ketika menggunakan handphone anda? telinga panas, pening kepala, mata bengkak, muka kebas?? pernahakah anda terfikir ianya datang dr radiasi? dan pernahkah juga anda terfikir bahawa radiasi yg dibawa dari dlm phone itu sendiri akn memberi kesan yg negatif pd diri kita... radiasi ini akn menular ke seluruh tubuh badan kita dan menyebabkan kita mendapat bermacam-macam penyakit...

kenapa telefon bimbit beri anda kanser? ancaman kesihatan dr handphone anda:

  1. membakar otak dan kulit
  2. risiko kanser lebih tinggi
  3. kerosakan sistem imun & DNA
  4. kecacatan sewaktu lahir
  5. menaikkan tekana darah
  6. penyakit alzheimer, parkinson dan sklerosis multiple
  7. penyakit jantung dan batu karang
  8. penurunan nafsu seks (fitrah manusia), kepanasan dan kelesuan
  9. racun daripada bahan penampal gigi
  10. sakit kepala, pening & hilang tumpuan dan banyak lagi..
  11. bahaya antara
  12. pencemaran elektromagnet
  13. bahaya tersembunyi gelombang radio

di bawah sy nyatakn 3 tahap utama dan 10 kesan utama:

3 tahap utama bahaya radiaksi:

  1. kesan haba: rasa panas di bahagian telinga, muka anda akn rasa kebas dan mata bengkak..
  2. kesan bukan haba: pening kepala, insomnia (ssh nk tidur), panas baran (sbb tu asyik gdh dgn bf/gf jerk... )dll
  3. kesan kumulatif: kanser leukimia dan sebagainya. org tua dan kanak-kanak dan wanita amil adalah kumpulan berisiko tinggi!!

10 kesan utama bahaya radiaksi:

  1. leukimia
  2. cacat akal
  3. menganggu DNA
  4. penuaan awal
  5. penyakit jantung
  6. kanser
  7. gangguan penglihatan
  8. neurasthenia
  9. gangguan emdokrin
  10. masalah kulit

pernahkah juga anda terfikir bagaimana untuk mengatasi masalah2 di atas??

semua ini yang akan menyerang anda ketika anda sedang menggunakan handphone anda..... bayangknlah, anda sedang menggunakan telefon bimbit anda, tetiba, telinga anda merasa panas dan kurang selesa dgn keadaan itu, atau pening kepala yang menganggu anda...

di sini saya ad benda yang nk dikongsikn bersama, di mana benda kecil ni atau lebih dikenali dgn 'chip' boleh membantu anda mengatasi semua kes-kes di atas iaitu WINGUARD... winguard ini menggunakan teknologi 'Stealth' daripada ketenteraan aeroangkasa, ia mempunyai kekuatan penyerapan radiasi yang tinggi disebabkn oleh EMSMAX dan EMSI Clean.

kadar penyerapan radiasi 93.7%

kadar pengurangan radiasi 99.9%

  • EMSMAX bahan penyerapan radiasi yang dipatenkn
  • EMSI Clean teknologi yang dipatenkan untuk meningkatkn kualiti panggilan..

benda ni dr syarikat Winalite dan ianya telah mendapat sijil2 pengesahan dan anugerah seperti:

  • sijil paten dr China
  • laporan radiasi dr China
  • sijil ISO (ISO 9001:2008)
  • sijil ISO (ISO 14001:2004)

jadi benda ni sgt2 dipercayai.. jgn risau, ianya bertahan selama 2tahun dan dgn haraga yg sgt berpatutan...

:) benda ni dikongsikn bersama rakan2 sekalian dan sahabat yg disayangi kerana sy memahami keperluan anda sekalian dgn handphone terlalu perlu, hinggakan phone itu sendiri dh mcm teman baik kita kan... menyimpan pelbagai data... dan kita xmahulah disebabkn teman baik kita ni kita dpt bermacam penyakit... :) jadi, sy mempunyai penyelesaian ini untuk dikongsi bersama... :) di mana nk didapati???? ermmm mudah jerk, hubungi sy or send msg kt fb niyh :) insyaAllah sy akn bantu anda dgn hati yg terbuka... :) untuk kesihatan kita jua dan kesihatan teman baik kita niyh.. :))



inilah dia winguard..~!!! yg boleh bantu kita utk menangani masalha2 di atas... kalau nk sy ad chip ni.... :) sama2 kita kongsi pengetahuan ni.... benda ni dh keluar dh kt akhbar Penang... :)

rintihan hati seorang hamba...

ya tuhan, bodohnye aku ni, byk benar dosa aku.... dr awl dulu sampai skrg...

ya tuhan, aku xsanggup lg nk berdepn dgn semua ni, lw Kau berikn aku kuasa mahu saja aku ulang masa lalu ku, kerana waktu itu lebih indh bgku wlwpun waktu itu aku rs bert dn seperti dlm penjara..

ya tuhan, penjara itu lah syurga dunia mukmin, bebas itulh neraka dunia mukmin dan sekrg aku mengalami keduanya.... dulu aku bagaikn dipenjara, digari, dn sentiasa ad penghlg utk ke mn shja, aku dilindung, seperti puteri kesayangan di raja... wlwpun terseksa, nmun hatiku tenang... tp sekrg, wlwpun aku gembira nmn hatiku tdk tenang, byk dosaku pd Mu ya tuhan...

ya tuhan, ampun ku pohon dr mu, terasa diri ini hina sungguh di hdpn Mu, aku tdk mampu utk nyatakn ini di hdpn Mu kerana aku malu dgn MU....

ya tuhan, andai Kau cabut nyawa ku, seluruh tubuh ku akn menggigil kesakitan dan menanggung malu yg teramat sgt... setiap kali ku melihat kampung halaman ku yg bklku dudki itu, aku akn malu dgn para penghuninya...

ya tuhan, dulunya Kau anugerahkn aku dgn hamba Mu yg sgt setia dgnMu... mendidik ku yg benar dan sering memberi peringtn pd ku dgn amaran2 mu, kalam Mu, dan sunnah kekasih Mu... sgt2 menyejukkan hatiku.... nmn dia hilang dr pandangan ku.. dan Kau uji keimananku dgn menghadirkn seorg lg hamba Mu.. dan aku tewas di tgn musuhku sendiri..... aku tewas ya tuhan... tewas... aku angkuh dgn Mu dan lupa dgn semua peringntn Mu.....

ya tuhan, stlh itu kau hadirkn lagi seorg hamba Mu yg mirip dgn hamba Mu dulu Kau kirimkn.. aku mengharapkn dia dpt membimbingku ke jln Mu, nmn dia menghampakn ku,.. sekali lagi, aku tewas... ya tuhan, hinanya aku ini, bodhnya aku ini ya tuhan.... aku ingin memenjarakan diriku sendiri pun xmampu ya tuhan.... hanya Engkau yang mampu lakukannya.... cahaya yg dulu hadir dlm hidupku, sendiri ku hapuskn, dn akbt itu juga, kegelapan terus menyelubungi hatiku dan hidup ku ini....

ya tuhan aku hamba Mu yg lemah ini, tdk mampu utk ujian besar mu ini... sekali lagi aku mhn kekuatan dr Mu utk melwan hawa nafsu ku yg semakin membesar dan melawan hasutan musuh2 ku.... ya tuhan, kelemahan ku senjata mereka... hy Engkau yg mampu membantuku.... takdir hidup ku di tgn Mu ya tuhan, ku serahkn segalanya pd Mu... aku tdk mampu utk buat keputusan lg dlm hidup ku.. kini aku pasrah dgn jodoh ku... hy Engkau yg menentukn segalanya..... hy 1 pintaku, ampunkn segala dosa ku ya tuhan.. ampunkn aku kerana aku melupakan Mu, Engkau dulunya yg pertama di hatiku, dan kini aku membelkgkn Mu, ampnkn aku.... sembah sujud ku utk Mu ya tuhan.... ampnkn daku yg hina ini..... jika mnusia penyebb aku jauh dr Mu, beriku kekuatan utk menghadapi semuanya... hilangkn segala penghalang utk ku kembali pd MU..... sembah sujudku utk mu ya tuhan, Engkau raja di hatiku.... kemblikn semangt yg dulu dlm diri ku.... kembalin kyknn yg dulu dlm diriku.... ini luahan hati ku sentiasa utk mu ya tuhan, hy Engkau yg senitasa mendengar jd, Engkau lh kekasih hati ku yg sebenar..... ampnkn daku wahai Kekasih hatiku.... Kekuasaan yg besar di tgn Mu, kembalikn ku pd MU.....