Wednesday, April 27, 2011

rintihan hati seorang hamba...

ya tuhan, bodohnye aku ni, byk benar dosa aku.... dr awl dulu sampai skrg...

ya tuhan, aku xsanggup lg nk berdepn dgn semua ni, lw Kau berikn aku kuasa mahu saja aku ulang masa lalu ku, kerana waktu itu lebih indh bgku wlwpun waktu itu aku rs bert dn seperti dlm penjara..

ya tuhan, penjara itu lah syurga dunia mukmin, bebas itulh neraka dunia mukmin dan sekrg aku mengalami keduanya.... dulu aku bagaikn dipenjara, digari, dn sentiasa ad penghlg utk ke mn shja, aku dilindung, seperti puteri kesayangan di raja... wlwpun terseksa, nmun hatiku tenang... tp sekrg, wlwpun aku gembira nmn hatiku tdk tenang, byk dosaku pd Mu ya tuhan...

ya tuhan, ampun ku pohon dr mu, terasa diri ini hina sungguh di hdpn Mu, aku tdk mampu utk nyatakn ini di hdpn Mu kerana aku malu dgn MU....

ya tuhan, andai Kau cabut nyawa ku, seluruh tubuh ku akn menggigil kesakitan dan menanggung malu yg teramat sgt... setiap kali ku melihat kampung halaman ku yg bklku dudki itu, aku akn malu dgn para penghuninya...

ya tuhan, dulunya Kau anugerahkn aku dgn hamba Mu yg sgt setia dgnMu... mendidik ku yg benar dan sering memberi peringtn pd ku dgn amaran2 mu, kalam Mu, dan sunnah kekasih Mu... sgt2 menyejukkan hatiku.... nmn dia hilang dr pandangan ku.. dan Kau uji keimananku dgn menghadirkn seorg lg hamba Mu.. dan aku tewas di tgn musuhku sendiri..... aku tewas ya tuhan... tewas... aku angkuh dgn Mu dan lupa dgn semua peringntn Mu.....

ya tuhan, stlh itu kau hadirkn lagi seorg hamba Mu yg mirip dgn hamba Mu dulu Kau kirimkn.. aku mengharapkn dia dpt membimbingku ke jln Mu, nmn dia menghampakn ku,.. sekali lagi, aku tewas... ya tuhan, hinanya aku ini, bodhnya aku ini ya tuhan.... aku ingin memenjarakan diriku sendiri pun xmampu ya tuhan.... hanya Engkau yang mampu lakukannya.... cahaya yg dulu hadir dlm hidupku, sendiri ku hapuskn, dn akbt itu juga, kegelapan terus menyelubungi hatiku dan hidup ku ini....

ya tuhan aku hamba Mu yg lemah ini, tdk mampu utk ujian besar mu ini... sekali lagi aku mhn kekuatan dr Mu utk melwan hawa nafsu ku yg semakin membesar dan melawan hasutan musuh2 ku.... ya tuhan, kelemahan ku senjata mereka... hy Engkau yg mampu membantuku.... takdir hidup ku di tgn Mu ya tuhan, ku serahkn segalanya pd Mu... aku tdk mampu utk buat keputusan lg dlm hidup ku.. kini aku pasrah dgn jodoh ku... hy Engkau yg menentukn segalanya..... hy 1 pintaku, ampunkn segala dosa ku ya tuhan.. ampunkn aku kerana aku melupakan Mu, Engkau dulunya yg pertama di hatiku, dan kini aku membelkgkn Mu, ampnkn aku.... sembah sujud ku utk Mu ya tuhan.... ampnkn daku yg hina ini..... jika mnusia penyebb aku jauh dr Mu, beriku kekuatan utk menghadapi semuanya... hilangkn segala penghalang utk ku kembali pd MU..... sembah sujudku utk mu ya tuhan, Engkau raja di hatiku.... kemblikn semangt yg dulu dlm diri ku.... kembalin kyknn yg dulu dlm diriku.... ini luahan hati ku sentiasa utk mu ya tuhan, hy Engkau yg senitasa mendengar jd, Engkau lh kekasih hati ku yg sebenar..... ampnkn daku wahai Kekasih hatiku.... Kekuasaan yg besar di tgn Mu, kembalikn ku pd MU.....

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~