Thursday, March 24, 2011

~kehidupan, beginilah..~

pagi tadi, akak call aku, die cte dgn aku yang die perlukan modal utk mulakan bisnes tudung die..
sedih aku dgr semua cte akak...
aku pun tgh sesak gak ni, p xpe lah, utk akak aku....
lagipun die bknnya sape2 pun dgn aku..
akak aku sendiri...
dielah satu-satunya akak yang aku ada dlm dunia ni....
akak yang paling utk aku...
tengahari tadi, die cte kt aku tentang hidup ni...
terasa sebak tetibe menusuk di jiwa aku..
aku x sanggup tgk akak menderita lagi....
cukup lah selama ni die dah susah..
hati aku xsanggup dh nk tgk die susah lagi cm sekarang ni...
yelah, memang org tgk die hidup senang..
tapi disebalik senyuman dan gelak tawa dia tu, tersirat satu perasaan yang sangat memilukan hati, sangat memeritkan...
tuhan saja yang tahu susah senang akak selama dia hidup ni....
aku xdpt nk tolong ap, aku cuma dpt tolong dgr luahan dia jerk...
ya tuhan, andai suatu hari nanti aku diberi rezeki oleh Mu,
ingatkanlah aku pada akak aku dan janganlah Engkau jadikan aku seorang yang lupa daratan...
hurmm.... niat hati manusia kadang2 selalu di salah sangka kan...
even org tu berusaha utk menjadi yg terbaik namun sering di pandang serong dan
sering di salah sangkakan oleh pihak luar....
cm tu lah hidup ni....
x semua yang kita nk tu kita akn dpt sekelip mata...
kadang tuhan bagi rezeki dan ujian tu pelbagai cara....
pernah suatu ketika aku duduk termenung,
meneliti setiap yang berlaku pada diriku dan keluargaku..
banyak perkara yang tidak terjangkau akal berlaku tanpa kita sedari...
sangatlah unik bantuan yang tuhan berikan pada hambaNya...
dalam pelbagai cara dan bentuk...
begitu juga dengan cara tuhan menyedarkan hambaNya...
juga kadang2 dalam keadaan kita x sedar..
tahu2 jerk, org tu dh baik dan dh insaf....
tentang kehidupan ni banyak misterinya yang masih belum terungkai lagi...
akak yang sekarang hidup susah, aku yakin ad kesenangan yg die dpt tanpa die sedari..
kesenangan yang diliaht org adlh bantuan dari tuhan utk dia menjaga maruah suaminya..
begitu mulia hati akak, segala yang dia buat hanya utk menjaga maruah suami dia...
setiap langkahnya di jaga agar tidak tersasar dan terpesong....
semoga akak dilindungi Allah dan dirahmati serta diberkati selalu... amiiinnn....
semoga bantuan tuhan sentiasa bersamanya....
ADIK SAYANG AKAK..!!!

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~