Sunday, January 1, 2017

.:: MEMENDAM RASA ::.

Kadangkala, ada masanya aku memendam rasa..
Kadangkala, masanya tu x kena pada situasi...
Dan hari ni, aku memendam lagi utk ke sekian kalinya...
Aku x pandai nak meluah dgn kata2...
Tapi dgn cara ini, hatiku berbicara dan jariku pantas menari...

1/1/2017..
Hari pertama persekolahan...
Tentunya busy...
Tp aku xbusy sgt sbb murid x masuk lg...

Tp, di akhir hari ini, hatiku sedikit terguris...
R dtg pd aku, tercungap-cungap..
"Kak, tgk kt depan, KF borak dgn sape"
Aku, "malaslah nk masuk campur hal dia, biarlah dia"
R, "tgklah..."
Aku, "malaslah.. borak dgn sape, ko lah g tgk"
R, "dia borak dgn ustaz umar, dlm keta,"
Aku, "berdua je ke?"
R angguk...
Aku, "tutup pintu?"
R angguk...

Masa tu, waktu ku bagaikan terhenti seketika..
Hati aku sakit dgrnya...
Automatik drh aku naik panas...
Jiwa aku sedih...
Tp aku diamkan je, dn terus ke bilik solat...

Solatku x tenang...
Aku pasrah...
Aku tertanya-tanya, 'knp dia x jaga? Apa yg penting sgt sampai ikut masuk dlm keta? Kt luar je, xboleh ke? Kalau privacy sgt, ckplah slow2, kt luar... even dlm keta, still tertutup... berdua, bakal ad yg ketiga... dlm tu, xde sape nampak...'
Hatiku mula berkata2, bermcm andaian...
Aku positifkan fikiran...
Dlm doaku hanya minta kekuatan dr yg Esa...

Aku ambil masa nk pujuk hati yg luka...
Zikir x lepas...
Itu sahaja kekuatan yg ada...

'Kalau x dilayan, x kan jadi..perempuan tu dh mmg perangai x betul, di layan lg, knp...? Org yg sama kacau keje aku, dilayan?'

Mcm2 lg kata2 yg x terluah...
Aku nk ckp dgn abg..
Aku bukan x percaya abg, tp aku x percaya KF...
Aku takut 1 masa, aku terima berita sebegini dlm keadaan  mood aku xbetul, boleh parah keadaan...
Skrg ni, aku boleh tenangkan fikiran...
Akan dtg? Ujian sebegini akan tetap mendatang...

Macam mana aku nk ckp dgn abg?
'Jagalah batas... dia x tahu, kita yg tahu, jagalah... B xnk org fitnah abg sesuka hati, buat cerita ttg abg sesuka hati... bkn dgn dia je, org lain pn sama... jagalah batas... dia x tahu, kita yg tahu, jagalah...'

Aku hy mampu pendam, simpan, telan, ubat sendiri...
Dlm masa yg sama, aku lyn abg mcm biasa..
Perasaan yg x sng td tu, aku buang jauh2...
Aku percaya abg..
Aku tahu, abg syg aku, igt aku...
Tp aku takut, 1 ketika, aku meraguinya...

Bloggie,
Aku bkn xnk beritahu abg...
Tp aku takut ad salah aku yg aku x tahu dan akhirnya itu sebagai akibat...
Aku xnak, teguran yg pada awalnya baik jd keruh di sebabkan aku juga..
Aku takut...
Aku takut nak bersuara...
Aku takut nak luah...
Aku takut nak ngadu apa hati aku rasa...
Aku takut...
Biarlah doa2 ku menjadi penemanku...
Biarlah entry2 blog aku menjadi coretan suka duka ku...
Suatu masa, aku harap, abg tahu...
tahu isi hati aku tanpa aku ungkapkan...

Hai anak,
Mama sayang baba...