Sunday, January 3, 2016

2016

Huishhh... setahun sudah x buka blog... hahaha... lamanyaaa la hai...
La ni dh tahun 2016..
Pejam celik pejam celik, dh besaq dh aku la ni...
Tahun lps 24, la ni dh 25...

Status?
Hang jgn ty kt aku nooo...
Still sama lg...
PENGANGGUR BERSIJIL...

Dah, jgn ty aku pasal keje,
Aku dh tutup hati nk keje...
Dh xde mood nk pk pasal keje...
Last year, ok lg aku nk cte sal keje...
Cz still ad semangat nk jd insan yg produktif...
Wow...!!! Besar impian... hahahaha...
Tapi terbantut ditengah jalan...
Whatever...
Mungkin bukan rezeki aku time tu...
Well, bila dh bukan namanya rezeki kita,
Mknn dlm mulut pn boleh terkeluar balik kan...

Status jodoh?
Hurrrmmm...
Kalau ad jodoh, ad lah...
Kalau xde, nk wt cmne...
Ikutkan je lah...
Pasal bab2 jodoh ni,
Tahun ni aku xde mood nk kahwin...
Feel aku terhadap yg namanya PERKAHWINAN, hilang...
Hilang g mana? Entahlah...
Masa umur 23, mmg aku teruja, excited nk kahwin...
Dan aku jadi org yg setia pd yg 1...
Even time tu, nk cari skandal pn depan mata.. hahaha...
Tapi bila tgk rancangan aku punah 1 per 1, aku dh hilang mood dh...
So, aku just ikut je haluan hidup aku ni...
Ibarat mengalirnya air sungai ikut arus...
Kalau ke laut, maka ke lautlah, jd masin...
Kalau ke tasik maka ke tasiklah, jadi tawar...
So bila cte bab kahwin ni, aku surrender, agkt tgn...
Ad yg nk kahwin dgn aku, makajd isteri orglah aku ni...
Kalau xde, ye x...

Seriously, aku xde mood nak kahwin tahun ni... 2016...
Sebab? Ekonomi, status pekerjaan aku...
YES...! Rezeki akan datang lepas kahwin...
Aku x ragui tu... aku yakin...
But normally as a human, kita perlulah sediakan payung sebelum hujan...
Jodoh, ajal maut, kita x tahu lama ke x...
Kalau lama berpanjangan, alhamdulillah, kalau x lama?
Tak ke aku ni terkapai-kapai?
Skrg ni aku kena pk 20 tahun ke depan...
Walau rasa mcm susah, but I have to...

2016,
Aku xtahu apa yg bakal berlaku
I hope, segalanya berubah pd tahun ni...
Perubahan ke arah kebaikan...

**sorry dear, I cuba nk terangkan tp u xnk dgr...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~