Wednesday, September 16, 2020

.:: apalah salah aku ::.

Haaaaiihhh lahhh mok...Aku x tahulah apa salah aku.. 
Adik beradik aku cemburu dgn aku..
Aku ni xde apa2... 
Yg diorg nk cemburu sgt tu knp?

Abah bg mcm2 kt aku, 
Abah bg motor, kereta, sbb masa tu ad rezekinya.. 
Dah mmg tertulis rezeki aku mcm tu, 
Yg org duk sibuk pertikai knp?
Iri hati sgt knp? 

Ermmm.. Entahlah mok, aku pn x fhm.. 

Ni semalam jd isu pasal motor demak aku tu.. 
Dari tahun 2015 sampai tahun 2020 pertengahan ni, aku sikit x bersuara nk amik motor tu dr akak aku.. 
Dr klg pindah ke utm la ni pindah ke a.am.. 
Aku x bersuara pn.. Aku ok je x kisah sape nk guna, gunalah.. 

Aku sedor diri mok... 

Tp bila tuan yg pgg tu gtw aku, ckp bini dia x senang dia pgg brg org, aku serba salahlah mok.. 
Jadinya aq decide nk amik balek motor aku.. 

Bila aq dh decide nk amik, eh dh jd cacing kepanasan lak.. X tentu arah hidup dia.. 
Gelabah mcm itik kena panggang... 

Balik paloh, ckp dgn ibu, ngadu domba sampai ibu naik berang dgn aku... 
Aduhlaaahhhh... 
Ko nk pakai, pakai je lah.. 
Kalau ko x ckp yg bini ko x senang tgk motor tu. Aku pn x kisahlah ko nk buat atok motor aku tu.. 

Akak aku pegang dh mcm motor sendiri, sikit bayaran aku x mnx.. 
Cuma aku igtkn je, kalau ko nk byr balek, byr pd abah.. Ni abah dh xde, bayaran motor tu ko sedekahkan atas nama abh.. Tu je

1 sen aku xde pandanglah mok... 
Sedih aku tau... 

Ritu, lepas raya haji, yg sulong cari pasal dgn aku.. 
Aku panggil dia setan sbb dia dh kurang ajar sgt... 
Mengamuk, bergaduh cm hape.. 
Ttbe ckp dia syg aku... ????
TAHI...!!!! 

Yg no 2 ni pn sama gak lah ni.. 
Dia pk aku akan melenting lg... 
So snglah dia nk tibai aku, psiko aku..
Nampak kan yg aku salah.. 
Nampak kan yg aku cari pasal dulu..

Mookkkkk....
Knp adik beradik aku sendiri busuk hati dgn aku?
Sedih aku... 

Aku dh jangka benda ni akan berlaku..
Aku dh jangka yg aku akn jd mangsa.. 
Sbb tu sedaya upaya aku utk jauhkn diri mok..

Sbb aku ni baran, panas.. Aku xblh sabar..
Jd, baik aku jauh.. Supaya aku sejuk.. 

Mcm mn aku baik dgn diorg? 
Diorg buat aku jd musuh...

Mcm mn aku nk respect diorg?
Diorg buat aku mcm adik tiri...

Abah dh xde, aku xde backup..
Tp aku ad backup paling hebat, Allah penjaga aku..

Sabar je lah aku ni mokkk.. 
Xkn semua benda aku nk cte kt org... 

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~