Monday, November 14, 2011

hi bloggie!~

hi bloggie~
lama x cte2 dgn bloggie...
akhir2 ni aku busy dgn stdy n kerja2 aku dgn persatuan...
macam2 kne kt aku...
nk cte satu persatu pun agk pyh rasanya....
tp yg terangnya skrg ni, lps blk dr cuti seminggu raya haji ni, aku makin xde semangat nk stdy..
sbbnya, blk kpg jerk, asyik kne tocher jerk...
aku nk rehatkn pale pun xmenjadi..
aku blk kpg tu, aku nk rest kn minda aku yg dh pnt kt usim..
tp blk2 jerk, semua org xphm aku...
last2, ap jadi pd aku?
midterm tarannum smlm pun aku wt tibai jerk..
aku xwat betul2...
ne x nye aku lgsg xmenghafal then aku lgsg xbc sbb aku xde feel nk bljr dh..
bkn mslh dgn dia tu tdk...
lw mslh dgn dia, aku leh handle lagi, tp ni mslh dgn persekitaran aku..
yang rasanya membingitkan lagi kepala aku yg dh sedia pening..
membuatkan aku bertambah longlai..
letih, lemah dan malas nk layan dh...
tp, nk xnk aku kne hadap gak cz tu family aku dunia akhirat...
nak xnk, aku kne akur gak aku xleh lari dr tu..
tp tolonglah phm aku,..
phm keadaan aku..
jgn nk menyekat tanpa tahu dan faham aku...
aku pun peliklah, kenapalah perlu mereka terlalu bersangka buruk dgn aku?
kadang tu sampaikan menyangka yang bukan2 terhadap aku, sedangkan aku xde terlintas pun nk wtpe...
kdg tu aku pk, mereka nk aku rasa hidup susah, tp susah kt negeri orang xsama dgn susah kt negeri sendiri...
diorg xnah pk tu ke????
diorg hanya nah rasa susah di tempat sendiri, nah ke diorg rs susah kt tmpt org?
mksd aku, NEGERI orang...
xnah kan... yang pernah sorg jerk, tp ad ke mereka alert?
mereka kata aku dilahirkan dgn keadaan mewah..
persekitaran aku dh cukup dan mereka kata lagi aku xnah rasa hidup susah...
mereka kata aku manja, anak bongsu, abah sayang...
tp nah x diorg pk aku merasa semua tu???
bkn nya aku xbersyukur, tp kekdg tu aku x rs pun aku ni ank bongsu...
aku tahu mereka lg susah dr aku dulu...
tp xperlulah nk mengungkit selalu, ibaratkan xbersyukur...
mmglah aku nk bandingkan kesusahan aku dgn diorg tu, lebih diorg lagi...
tp nah x diorg pk, aku susah kt m.a.k dulu cm ne?????
nah x???
rm50 2bln... tu pun nsb lw ibu abh dtg, lw x???
lw 3bln aku xblk? ap yg aku ad????
aku kt maahad baru rs sng ckt...
dsbbkn aku dh bse dgn kesusahan kt m.a.k lah, aku berani merantau sampai ke N9 ni...
aku dpt kwn yg baik pun, di sangka buruknye semua kwn2 aku...
aku cuba bg diorg phm, tp mereka tutp sepenuhnya utk phm aku!!
sekarang ni aku dh cukup penat!
cukup penat utk merealisasikan ap yg diorg nak..
sbb, dr kecil aku xnah wt keputusan sendiri...
hidup aku TERLALU dirancangkan..
aku juga ada pilihan aku sendiri...
dan bukan bidang ini yang aku nk, tp dsbbkn family, aku ikutkn jerk...
tp kenapa, kehendak mereka aku turutkan, tp x sorg pun yg npk???
kenapa aku ikut ckp diorg tp masih gak nk persalahakn aku lg?
kenapa aku ikutkan sahaja tp mereka masih lagi xnak fhm aku?
perkara yg sedikit aku beritahu di perbesarkan..
keadaan aku selalu disalahertikan....
aku nak bg mereka fhm, b erkali-kali dh tp selalu sangat mereka salah faham...
dikatanya aku melawan, dikatanya aku xnk dgr ckp mereka..
kdg tu aku rs, nk jerk suh mereka yg duduk kt tmpt aku dan rs keadaan aku...
aku ni harapan mereka, tp mereka bg pressure sampaikan aku rs xnk bljr....
agknya, lw something bad happen to me, baru diorg sedar agknya...
ni lau aku cte kt dorg pun, semestinya mereka akn dibandingkan kesusahan aku dgn kesusahan mereka dulu, dan akhirnya, masalah aku, xde jawapan, dan hanya mendengar cte mereka yg berulang kali....
sbb tu kdg aku mls nk cte ap2 dgn dorg...
lebih elok aku kata, everything is ok, even jiwa aku terseksa!!
hanya ni jerk yg nk aku kata, aku cukup letih dan penat utk membela diri lagi...
pembelaan yang tidak langsung di dgr dan diendahkan....
aku bagaikan penjenayah yang nk beri keterangan menyatakan aku tidak bersalah!!!
nthlah bloggie, aku lemah sgt skrg ni....

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~