Monday, November 21, 2011

~kengan indah bersama aina dan ibu~

tanggal 19/11/2011....
selepas exam muet, ptg tu...
peristiwa yg xleh lupa sampai bila2... :)
kenangan manis..!~
ptg tu, kitorg amik kete sewa, nk anta yani g nilam, n huda balik s.i..
aku sewa kete dari fadhil, kwn ameen..
kete iswara putih...
ms tu dh mula hujan cikit2...
lps fadhil anta kete, aku bw kete tu ke dpn blok umh aina n ibu..
aku tunggu diorg kt dpn tu..
aku lupa, yg tu kete iswara, aku xreti nk bajet minyak kete besar...
aku npk dh, minyak nye dh E, tp aku xmatikn enjin...
xlama tu, aku matikan enjin sbb lama sgt tunggu dema...
bila diorg dh masuk kete, aku start2 xleh...
start2 lg xleh...
ms tu ibu mmg tgh serabut... lg lh tension die...
msm jerk muka dia...
aina kata, start cntrl dgn minyak..
aku wt lah...
xlama tu baru teringat, minyak abis....
aku col fadhil gtw minyak abis...
lama lah gak tungu die dtg bw minyak..
dia isi minyak rm2 jerk..
then, dh leh start, aku bw kete tu, g anta huda kt s.i, then aku LUPA nk isi minyak lagi kt shell...
aku bw kete tu sampai nilam!!!!
x ke jauh tu...
ms tu dh nk mghrb.. sampai nilam kul7..
blknya tu ibu bw kete, aku pnt bw kete tu sekali package pening aku dpt...
sampai kt simpang before ke highway tu, berdepan dgn jln mati depan dan kiri, hy ad simpang keluar ke kanan jerk, kete mati kt tgh2 jln 2....
aduh mak oi... mmg lah, tragis.. wt kitorg terkejut then, tergamam jap..
ms tu lah, aku kata, minyak abis...
lagi lah ibu bengang... aku dgn aina gelak gila memikirkan keadaan kitorg ms tu...
ibu kata, "julie, aina, g tolak kete.."
aina: ibu, xnk.. hujan ni... kt tgh jln ni..
ibu: abs tu xkn biar jerk...
aku: weyh tolak jom... huajn pun hujan lah..
aina: yelah...
dlm gelak2 tu, malu pun ad...
bayangknlah, aku dgn aina, tolak kete iswara tu dgn ibu kt dlm... hahahahaha..
mmg lawak lah... :D hahahaha.....
dh tu, kete tu gerak ckt jerk...
byk kete yg lalu cm tu jerk..
xlama tu, tukar, ibu lak yg tolak, aina kt dlm..
aku ckp, na, ko masuk dlm, ko plg ringan, aku dgn ibu tolak....
punyalah malunyeeeee... huhu.. tp syok+klkr sgt2...
xlama tu, Allah nk tolong, dtg 1 kete myvi hitam, kuo sorg laki dr sebelah kiri depan, dtg kt kitorg terus tolak tanpa byk ckp...
baru lah kete tu leh maju ke depan dgn sngnya..
ms tu lah, aku terasa sgt2 yg tenaga pmpn ni, xkuat mn pun berbanding dgn tenaga lelaki...
huhu... lps tu, abg tu ty,
abe:knp ni?
aku: xde minyak
ibu:terima kasih lah tolong
abe: tunggu sini ye...
die terus pergi...
kitorg sangka dia g beli minyak..
lama gak lah tunggu..
mmg lah ms tu rs bersyukur yg amat...
ibu, baik2 tensn xjd tensn dh dia :)
kitorg gelak jerk...
bygknlh, ms tu mghrb dh, mmg ssh lah org nk berhenti lw ad kete rosak kt jln mati tu....
lalu 1 bas ni, die berhenti, aina dh bengang sesgt lau pkck bas tu turun.. tp bas tu berhenti kjp dan terus gerak...
xlama tu, abe dtg bw minyak... die tolong isikan sikit...
boleh lah nk bw sampai tesco...
ibu dh xleh bw dh, dgn tension die, mmg xleh bw kete...
aku ms tu png pale, tp leh lah nk bw kete tu...
aina lak xlarat nk bw kete tu... tu yg depends pd aku sorg jerk ms tu..
nk xnk, mmg aku kne bw lah an...
hari tu, hari yg paling bersejarah....
kenangan yg plg xdpt di lupakan...
tp pengajaran utk aku juga, sbb ms tu, slh aku xisi minyak awl2 dn men bw jerk kete tanpa pk ap yg perlu aku wt sebelum mulakan perjalanan...
pengajaran yg betul2 mengajar aku plan perjalanan.....
terima kasih ya Allah.. :) semua ini dtg dari Kau utk memberi peringatran pd aku yg aku semestinya bertawakal pdMu x kira apa jua keadaan sekalipun.... syukur, kami blk dgn selamat....
***sape yg bc post ni, secret antara kita2 aje :)

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~