Tuesday, April 24, 2018

.:: Doa yang termakbul ::.

Doa yang diperkenankan... 
apa korang akan buat bila doa korang dimakbulkan?
firstly mestilah kita bersyukur kan... 

macam tu lah aku sekarang...
rasa mcm x percaya semua yg aku doa, semua yg aku minta dari Allah, aku dapat tahun ni...
dan kadang tu, hari ni aku minta, esok aku dh dapat..
kadang tu terfikir juga, adakah ini mustajabnya doa seorang ibu?
sebab yang aku perasan, sejak aku mengandung...
apa yang aku cakap tu menjadi satu doa dan makbul...
jadi kenyataan..
ada juga apa yang aku cakapkan waktu anak dara dulu, jadinya sekarang... 
ada juga yang masa zaman study dulu, jadinya sekarang...
terus, aku rasa macam x percaya, rasa teruja... 
Allah dengar rupanya permintaan aku... 
Allah terima rupanya permintaan aku...
sehinggakan aku rasa malu nk minta lagi... 
rasa terhutang budi... 
tapi aku ingat dalam Al-Quran Allah ada berfirman, mafhumnya, mintalah dengan Aku, maka aku akan bagi...
la ni aku percaya, setiap kata adalah doa..
setiap perucapan adalah doa..
setiap doa pasti akan diterima dan ditunaikan permintaannya...
cuma beza lambat atau cepat sahaja..
kerana Allah akan beri sewaktu kita bersedia untuk menerimanya...

cuma satu persoalan aku,,,
apakah akibatnya sekiranya kita lari dari doa yang diperkenankan?
maksudnya, contoh kita doa mudah-mudahan kita dapat kereta baru tahun ni... 
tetiba Allah berikan rezeki lebih, dan kita dapat beli kereta baru tu tapi kita x pakai kereta tu... 
adakah itu dinamakan kufur nikmat?
adakah itu dinamakan x bersyukur? 


No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~