Thursday, February 6, 2014

Excident!!~

hi bloggie,
excident... ermm,,, hati-hatilah ketika memandu...
benda ni aku nampak depan mata aku...
tapi bukan semasa kejadian, selepas kejadian...

aku otw dari paloh nak ke kluang lepas ambil wallet ibu yang tertinggal...masa tu malam...
sebelum sampai central paloh, dari jauh nampak ada banyak kereta berhenti kat tepi and tengah...
masa tu, akak aku yang bawa kereta...
dalam kereta ada 4 orang, aku, ibu, akak and syauqi, anak bongsu dia...

so, akak aku pun perlahankan kenderaan coz fikir ada road block...
tapi, tak nampak kereta polis..

then semakin dekat, rupanya, ada kemalangan...!
apa yang aku nampak ialah kereta myvi hitam rempuh divider tepi jalan... memang makan jalan...
then yang paling mengerikan ialah aku nampak daging orang bersepai atas jalan...
dan yang lagi dahsyat ialah aku nampak kepala orang yang dah terputus atas jalan siap nampak tengkorak dia lagi....
HAAAAAA!!!!!!!!

serius! jelas kelihatan kot, benda tu kat tengah jalan...
akak aku nak melepasi kawasan kemalangan tu pun perlu berhati-hati sebab nak elak dari terlanggar cebisan-cebisan daging yang bersepah atas jalan....

selama ni aku nampak daging berkecai atas jalan cuma di gambar yang di shared dari member..
but now, dengan mata sendiri kot!

selawat, istighfar, ayat kursi, 3qul, alfatihah tak lepas dari mulut...
aku takut teringat-ingat...
alhamdulillah, aku tak apa-apa...
kadang ada orang lemah semangat dia sampai demam coz terkejut...
tapi alhamdulillah sangat2 coz aku baca ayat yang ibu bagi tu wat zikir sepanjang jalan balik ke kluang, perasaan tu ada lega sikit even masih terkejut...
huh!

so, guys, be careful...
jalan bukan tempat untuk tunjuk siapa hebat..
pemandu berhemah adalah pemandu yang pandai mengelak dari berlakunya kemalangan.....

peringatan untuk diri sendiri juga...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~