Thursday, February 6, 2014

20 Jan 2014

hi bloggie,
what happen on 20 Jan 2014? hahaha....

hari tu motor aku baru sampai kat pos laju kluang..
my sister and i pergi kluang nak ambil motor..
tahu apa yang terjadi?

inilah kalau tak tahu menahu tentang motor..
x tak tahu pula kalau motor naik poslaju memang dia kunci minyak..
dan aku dengan yakinnya pun bawalah motor tu tanpa usul periksa dahulu..
nah, tersangkut-sangkutlah otw back to tinam...

my sister tunggu dekat steyen minyak coz nak isi minyak dulu before balik tu..
oh ya, dia naik kereta..

sampai kat restoran Din kota sebelah kluang mall, motor mati xboleh start..!!!
aku pun ambil port baik punya park kt sebelah restoran tu and call my sister...

after that, punyalah gabrah coz fikir motor rosak,
nak tongkat motor tapi terlupa nk turunkan dulu tongkatnya,
apalagi, KEDEBAB! jatuh you! ahahahaha..

tak pasal2 tertonggeng tepi jalan...
pulak masa tu ada mamat naik motor lalu tgk aku then say,
"Allah"... dengan nada simpati and terus bla....

aduhai....
xhabis lagi..
call my sister and dia datang by walk dari stesyen minyak tu cat walk dengan high heel dia..
hihihihi.. apalagi, tolak motor lah jawabnya...
sampai kt kedai repair motor, aku tak tahu siapa owner kedai tu..
nampak ada apek yang duduk kat depan dengan cermin mata hitam, gaya macam tauke...
so, say hello, lambai2 tangan tak menyahut...
bagi isyarat kat akak kata apek tu buta...

aku pun terus masuk kedai pergi kat kaunter...
lepas tu, ada lah staff dia yang bawa motor aku naik kedai..
my sister cakap,"motor ni baru ambil dari pejabat pos"
then dengan selamba staff tu cek tempat kunci minyak and bukakan...
dia kata,"ini kunci mahu buka, kalau tak minyak tak turun tak boleh start ma"

aiyoooo... hahaha.. motor tak rosak di fikirnya rosak...
turun semula motor dari kedai, and aku pun panaskan enjin motor...
akak, terus jalan kakilah tunggu aku kat stesyen minyak...

masa panaskan enjin tu, staff yang tadi settlekan motor aku tu turunkan motor honda cup purple pink and aku nampak apek tadi tu jalan pergi kat motor tu..
sebelum dia naik motor tu, sempat dia tegur aku katanya,
"saya tak butalah, saya tunggu motor saya"

hadooooiiiiii.. lagi best aku kena.... hahahahaha....
lepas panaskan enjin motor and dah isi minyak, terus balik ke tinam hantar motor ke sana...

hahahaha.. pengajarannya ialah ambil tahu tentang kenderaan yang anda miliki.... hahahahaha

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~