Saturday, December 10, 2016

16 Julai 2016

MY WEDDING DAY

Yup guys, aku DAH KAHWIN...!!
Hahahaha... mcm xpercaya...
Tarikh hari ni, 11/12/2016... means that, dah 5 bulan aku melayari bahtera perkahwinan ni bersama abang...

What I feel?
Feel weird... hahahaha... no lah... feel happy lh...
But still mcm tertanya-tanya...
Betul ke aku dh kahwin?
Tiap kali aku pandang abang time dia drive or kt bilik tgh rehat, aku mcm x percaya aku dah sah di sisi dia...
Still beb, even dh 5 BULAN kitorang kahwin...
kekadang terasa indah je, kekadang tu terasa mcm I can not go with you anymore!
Yup perasaan tu bercampur baur... sometimes its good, sometimes not... biasalah perempuan kan...

Aku x pasti abg rasa benda yg sama atau x...
Ada juga dia ckp dgn aku yg dia mcm x percaya dah kahwin dgn aku..
Because of what?
Because, you guys tahu kan, betapa susahnya perjalanan cinta kitorang..
(Ecewaaaahhh...!!!!) 
Well, di sebabkan kepelbagaian halangan yg dtg tu lah menyebabkan aku still mcm x percaya aku dh sah jadi isteti abang... and I can do anything with him, touch anywhere... hahahahaha (ketawa jahat)

Honeymoon?
Actually, kitorg dh g dah honeymoon tu.. kitorg g Pulau Tioman...
For sure lah berdua je, x kan ank angkut kerabat sekali, bukan honeymoon lah namanya...
Tapi kan guys, moment tu bolehlah di katakan sebagai honeymoon bajet... tp still happy lah...
adegan2 kena marah tu igt boleh padam ke... still ada gak kalau dh buat salah...
Sampai je kt tioman tu, kitorg terus sewa motor... tp tu lah, sewa motor tanpa survry, tu yg kena cekau habis2.... bayangkan sewa sehari mcm sewa viva sehari kot... mahal nak  mati rasanya...
Sampai kt tioman tu dlm jam 12 tghri... so, kitorg meround sekitar kampung tekek tu nk cari penginapan...
Sebelum2 ni ad gak lah yg cadangkan beberapa kawasan yg sesuai utk honrymoon tp lari bajet lah...
So, kitorg dgn penuh iltizam nya, berbekalkan skuter, nk p survey kampung Juara...
Yess...!! Aku still igt lg nama kampung tu cz aku x dpt sampai sana...
Sebab nak merentasi ke kampung tu kitorg kena lalu dulu gunung yg ad kt tgh2 pulau tu... dgn skuter? Mana larat... akhirnya motor tu sangkut and kitorg berpatah balik kr kampung tekek...
Survey punya survey, dptlah challet Padi.com...
Guys, stay kt challet ni... menyesal x sudah... nampak cm best, tp tumah dia mengerikan... huh..!
Dgn pintu x leh tutup rapat, kopak sana sini.. patutlah murah!
Yg nampak mcm best kt swiss cottage, tp sebelah dia kubur... hahahaha... kubur islam lah...
Kitorg check in situ jam 2ptg... betapa laparnya perut, terus p cari makan... settle makan, we all, rehat kt bilik sampai asar... penat dok..
Ptg tu kitorg sight-seeing area2 situ... jalan2 tepi pantai dgn cik abe... huhuhu... menikmati keindahan petang and matahari terbenam...
Abg layankan je kehendak aku and aku pn sama...
Settle hari pertama, malam tu, kitorg makan maggie je cz bajet ganjak ke esok malamnya nk mkn special...
Esok pagi, pagi2 lg, kitorg dh g taman laut...
Haaa kt sinilah aku belajar guna goggle tu... best kt sini cz aku dpt beranikan diri p berenang dgn life jacket and goggle sorang2 tgk ikan... jauh lak tu dari abg... mcm2 abg pesan kt aku, semua aku save dlm otak.. takut xdpt cari jalan pulang pulak kan... hihihi...
TPi sangat seronok!!
Ada sekali tu, abg nk ajak sama2 ke hujung, time tu sewa 1 set je life jacket tu... abg pakai life jacket, aku pakai goggle...
Sangat menduga aku sbb aku x pandai berenang!
Time tu lah abang ajar aku cmne nk apungkn badan...
Akhirnya, xdpt pergi jauh sbb aku dh gelabah bila kaki kanan aku ttbe xleh gerak dgn lembut... tp jauh gak lah cz aku nampak kaki abg dh x jejak dh... wuhuuuuu...
Kitorg kt situ sampai jam 10.30 cz matahari dh mula terik and nak sun burn, kitrog terus naik... tghri tu kitorg mkn kt tmpt murah and sedap... not bad... then lepas zohor, rehat sampai asar...
Petang tu, kitorg p jalan2 kt kampung sebelah... kampung air batang...
View kt sini mmg cantik... lebih kurang ad 6 challet area sini...
Tu lom sampai hujung lagi... Harga aku x pasti berapa tp nk p kt sini xleh bawa motor sbb laluan motor lom siap lagi.. tahun depan maybe dah kot...
Masa ni ad sweet moment... aku penat jalan, ttbe abg nk dukung aku...
Walaweiii..! Aku ni dh lah berat... ok fine, nk ad moment romantik, no hal... walaupun rasa sekejap je...
Kalau nak tahu, abg ni x romantik pn, tp aku nampak usaha dia utk meromantikkan situasi tu... and aku layankan je...
Settle waktu petang, mlm tu p kkn kt kedai makan...
Order ikan siakap 3 rasa... ok, mmg dh selalu mkn tp kali ni lain sikit...
Makan masa honeymoon and dgn suami tersayang... wuhhh..!
Walaupn rasa x berapa nk sedap and harganya mencekau urat darah, tp still boleh enjoy...
Mlm tu dh mula nak berkemas cz esok paginya kitorg dh nk gerak balik... sekejap je, x lama pn...

Well, for your info, time aku dh pregnant 3minggu..!!! Heeeee...
Ok bye...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~