Saturday, December 10, 2016

I'M PREGNANT..!!!

Guys, berita gembira...
Minggu raya haji 2016, aku dpt tahu, aku dh pregnant 3minggu...
Kebetulan minggu yg sama aku nk p honeymoon dgn abg...
Aku x nak family susah hati, so, aku rahsiakan perjalanan kitorg ni...
Family aku yg tahu, abg jep je...
Family abg, yg tahu, abg didi...
At least kena ada yg tahu, if apa2 jadi kt kitorg, diorg ni tahu...
Tp alhmdllh, kitorg selamat pergi and balik...

You guys, aku xnampak muka happy abg...
Tp aku tahu dia gembira dgn berita ni... mcm aku gak...
Apa yg aku nak semua dia tururtkan..
Ibu takut gak kalau2 abg x faham keadaan perempuan mengandung...

Dgn tarikh sekarang 11/12/2016,
Kandungan aku dah masuk 4bulan setengah...
Mcm2 aku alami... alhmdllh, abg faham aku...
Apa yg aku nak makan semua dia turutkan...
Aku bersyukur, abg x cerewet dgn aku...
Mcm2 perubahan aku, dia x pernah down kan aku...
Abg selalu bg support.. cuma kekadang tu aku yg emo sendiri...

Mmg aku x nampak abg care or word dia yg kata dia sayang, dia gembira.. kata2 manis tu xde tp aku tahu abg care aku..,
Kadang sampai satu tahap tu, xde duit nk p beli apa yg aku nk pn dia still dapatkan gak... kalau dh xboleh sgt dia minta aku sabar sampai hujung bulan... sebenarnya aku faham keadaan abg...

Dh byk kehendak aku semua dia turutkan even kdg tu aku boleh delay...
Sampai 1 masa, dia nk beli ps4...
Mula mmg aku xbg sbb aku takut dia abaikan aku...
Tp aku silap... aku ikutkan dia beli ps4, ye mmg mahal, kitorg share duit... lps beli tu, abg x terus buka...
Tp aku lak yg execited nk tgk... hihihi
Ad masa dia main gamr, ada masa dia x main...
Dia main game pn ikut masa lapang dia...
But once dia dh main game, jgn kacau lah...

Pernah satu mlm tu, aku temankan dia main game sampai aku tertido..
Abg bangunkan aku and bawa aku ke bilik... how romantic...! ♥♥♥
Bila rasa geram dgn abg, terigt moment tu, hilang geram, sejuk hati... hihihi...

Masa awal pregnant, aku sihat, xde masalah...
Bila dh masuk 3 bulan, satu persatu sakitnya dtg...
Mlm td, aku hampir2 nk pengsan kt pizza hut...
Abg nampak aku lain mcm, aku dh nampk bumbung pizza tu mcm nk roboh je... kepala aku berat, berpusing....
Dlm keta aku dh xsedar dh... tahu2 dah sampai rumah...
Aku gagahkan diri gak masuk dlm rumah sampai ke bilik...
Sampai bilik, aku dh xleh tahan, nampak katil terus tumbang...
Aku alergic dgn ubat klinik... doktpr suggest mkn iberet folic...
So far, xnampak hasilnya... makin teruk lg ada...
Aku rasa, hb aku makin rendah... kandungan dh mula membesar...
Aku risau.. tp aku xboleh stress... aku dh mula hilang selera nk mkn...
Aku cuma nk roti je... benda lain aku xnk mkn...

Hurrmmm... mcm2 cerita aku dan si kecik dlm ni...
Hopefully kitorg selamat x apa2... aminnn...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~