Saturday, March 9, 2019

10/3/19

Utk jaga hati org sekeliling,
Perlulah remukkan hati sendiri dahulu...

Hurmm...
One quote yg terkdg rasa x adil..
At the end, menarik nafas pjg dan hela deras...

Mengeluh?
Bukan tp penat..

Ermm... Enth2 org pn penat dgn kerenah aku...
Yup! Sbb kita xnmpk apa salah kita..

Backup diri?
No! Kenyataan...

Kdg tu rasa tersepit..
Buat itu salah, ini salah...

Buat apa yg salah?
Enthlh, nk describe satu persatu aku pn dh x igt.. Sbbnye dh lupakan dan dh maafkan.. Lebih kpd positifkan diri... Even kdg tu terkeluarlah juga ayat, 'aku x tuntut kt sini, aku tuntut kt akhirat! Aku xkn maafkn!' tp terasa kejam sgt dan lebih kpd aku xnk berhutang dgn manusia, biarlah aku menghadap ILAHI dgn ketenangan... Moga dgn memaafkan, mereka memaafkanku jua...

Di kira-kira byk salah org kt aku... Tp aku kira x berapa byk salah aku kt org?
Ayat ni yg buatkn aku terus memaafkan dan menerima segala tuduhan walaupun bukan aku yg buat..

Terkdg tu letupan pendaman perasaan ni ternampak dr riaksi muka atau perilakuku, maaf, aku xdpt bendung lg...
Cuba utk cover, tp kekadang dh terlalu senak rasanya di dada...

'Tak pe, aku maafkan..'
1 ayat ringkas sebagai penguat semangat utk aku rasa tenang...

Ye memaafkan lebih tenang rasanya...

Ambil pemadam, padam semua duka... Biarkan kosong, putih kembali lembaran itu...
Lupakan, maafkan, itu lebih baik...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~