Wednesday, September 11, 2024

12/9/24

Byk benda yg berlaku..
Aku mls nk cerita ulg²....

Byk benda jugak yg bermain di fikiran aku...
Malas juga nk fikirkan sgt...
Minggu lepas, aku byk fikir itu ini,
X memasal hypo..
Blank ttbe...

Entahlah,
Kenapalah lembik sgt aku ni jd org..
Dulu mental aku di uji ok je...
Mungkin sbb aku byk buat bodoh je kot..
Buat x tahu je..
Sampaikn org ckp kt aku,
'Weyh, dia sindir ko, ko x perasan ke?'
Sebab aku melayan sindiran org tu..
X sangka lak sindiran tu utk aku..

Bila di fikirkan,
Memang akan rasa down dan menyampah..
Banyak kali doa nak mati cepat
Sebab aku dh penat layan kerenah manusia..
Dr umur aku sek men lg weyh...
Hurrmmm..
Maybe tu tanda yg sbnrnya aku ni x kuat mn pn...
Cuma acah kuat je...


Dan skrg, 
Dgn masalah mak mertua yg x berkesudahan...
Aku memang dh xleh go dgn perangai dia...
Kalau setakat aku sahaja yg di usik,
Aku still blh senyum lg dgn dia..
Tp kalau dia dh usik anak aku, mak aku, kakak aku, memang aku nek berang....
Laki aku?
Kenapa aku x bela?
Dah tu anak dia, apsal pulak aku nk pgg...? 😅
Setakat yg mampu je aku boleh bela laki aku..
Lebih² tidaklah...
Sebabnya nanti dia kata aku x bg laki aku jd anak soleh...
Haaa kan dah ke situ jadinya...


Btw, now, aku dlm proses pindah rumah...


YES, FINALLY...!!!!
Benda yg aku harapkan since 2019
Akhirnya Allah kabulkan di saat ini...
Tp dalam keadaan yg huru-hara,
Kelam kabut, sini sana semua x ok...
Pindah rumah senyap²
Dah mcm hape dah...
Lantaklah,
Yg penting, laki aku bw aku dgn anak² keluar dr rumah ni...
Selesa ke x tu no 2...
Aku x kisah mana laki aku nk bw aku dgn anak²..
Kitorg akan biasakan diri secepat mungkin..
Asalkan, kitorg dh x hadap lg penderaan emosi yg bertali arus dr mertua...
Dan aku harap sgt 
Dia x dtg rumah sewa aku ni nnt....
X nak dia dtg pn...
Mak aku pn x yah dtg...
Aku xnk mak aku dtg sbb tumah sewa ni tingkat 4 weyh... hahaha.. duk atas sekali...
Aku xnk mertua aku dtg sbb nnt jd bahan bualan dan dosa kering pulak...

Cukup² lah aku jd supply bahan cerita dia..
Setakat itu sahajalah...
No more after this...


Rindu?
Kesian?

Aku lg rindu mak aku
Dan kesiankan mak aku..

Mak aku dh xde kudrat,
Mata dh xnmpk,
Duk dgn cucu pn cucu mcm x ikhlas je..

Mertua aku ni, 
Segala nikmat dia ada...
Apa dia nk dustakan lg?
Bc surah ar rahman bg kt dia kot baru dia sedar...
Dia ad harta, anak yg selalu bela dia, rumah, tanah, dia x perlu kerja utk sesuap nasi..
Harta yg ada pn x direbut anak²...
Tenaga masih kuat lg,
Blh lg nk bercangkul,
Mata masih jelas lg nk membaca...


Tak mcm mak aku,
Jauh panggang dr api...


Bak kata laki aku,
Aku dgn dia ni x sekufu...
Ibarat langit dn bumi...
Mula dgr dia ckp cmtu, 
Aku cm, hurrmmm...
Tp itulah hakikatnya...
Tak layak pn aku utk berada dlm keluarga dia ni...
Golongan bawahan b40 cm aku,
Duk masuk dlm golongan m40 cm dia,
Mmg x sekufulah...


========================================


Lama weyh aku bertahan kt rumah ni...
Hahahahaha...
8 tahun derrrr 🤣🤣🤣 2016 - 2024
Tak sangka kan...
Tp tu lah dah capai limit...
Sabar aku ada tahap...
Sampai bila aku nk biar aku di pijak...
Takkan aku lupa,
Mcm mn hafiz cakap aku jahat...
Mcm mn husna lari ketakutan kena marah dan tengking dr mertua aku...
Takkan aku nk biar benda sama jd pd hani?
Rasa hormat aku hy utk org yg lyk di hormati shj..
Yg lain, tidak...
Kau x hormat org,
Org xkn hormat kau...
Itu game dlm dunia ni...
THE REALITY...!!!!!

========================================


Perlu ke aku cerita ulg kali apa yg berlaku?
Tak perlu kot...

Anything happen ada sebabnya...
Dan mungkin ini menjadi suatu 'pusher' utk laki bertindak keluar dr rumah ni...
Dan jd satu 'pusher' juga utk aku fikirkan nasib anak² aku, 
Sebelum ni aku ckp kt laki aku,
'B blh bertahan... apa yg berlaku, b masih blh handle... agak² melampau sgt, b bw bdk² keluar... yg penting bdk² ni... tp b xboleh nk handle bab brain wash.. benda ni blh berlaku within 5 minit hari².. bkn x pernah jd, dah pernah.. and i see it happen... u see the result is... bab ni b selalu doa, Allah pelihara anak² aku dr hasutan jahat yg membuatkan mereka membenci aku, thats it..!! Ni je b blh buat... other than that, nothing as long as masih di sini... so, apa² pn b ikut je... dh mmg kita x boleh keluar dr sini, nak buat mcm mn..'

Maybe sbbkn kata² ni aku ulg tiap kali perbincangan, 
Laki aku amik iktibar utk selamatkn anak bini dr mak sendiri..
Aku sbnrnya dh happy dh pasal nk pindah ni...
Walau x 100% keluar...
Still lg ad dtg ke uda ni utk buat keje...
But still, 
Mlm aku x di sini...


Alhmdllh,
Overall, Allah sygkn aku dn anak² aku...
Allah selamatkan aku dgn cara begini..
Mengkabulkan semua doa² ku...
Sgt indah aturan dan percaturan Allah itu..
Mengkabulkan doa pd masa yg tepat dn sesuai...
Oklah, aku dh ngntk..
Sambung len kali..
Byeeee

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~