Friday, September 27, 2024

《《 SABTU 28 SEPT 》》

Semalam, aku penat giler..
Pagi mcm biasalah 
Siang ikan byk + anto ikan pagi..
Ok lg..
Emosi aku teruk minggu ni..
Maybe sebab nak uzur pn ye jugak..
+ semalam ttbe abg ckp nk jumpa ummi..
Anxiety aku trigged..
Aku cuba control..
Kawal jangan sampai bdn aku menggigil, 
Kaki aku kebas, tgn kebas...
Sebab aku pernah kena mcm tu sampai aku xleh diri, xleh drive..
Sedangkan waktu tu aku tgh drive anto ikan kt pasir gudang dan anak² aku semua dgn aku tgh tidur..
Waktu tu apa aku buat, cepat² aku cari petrol station, 
Aku benti rehat, keluar dr kereta, beli air...
Cuba utk kawal...
Masuk kereta, tgn aku shaking..
Tak berasa pegang apa²...
Aku buka fon set alarm 15 minit,
Aku tido...
Bgn tido, ada ok sikit..
Shaking dh xde, 
Tp sakit perut memulas, 
Dada berdebar ttbe... 
Aku x pernah cerita dgn abg..
Aku takut dia x percaya aku...
Aku takut dia kata aku saje bg alasan xnak buat keje..
Sebab sebelum ni pernah dia ckp cmtu..
Cz that, aku simpan je..
Hadap sendiri...
Dan if ttbe anxiety aku trigged,
Aku kawal sendiri tanpa dia tahu...
Pernah masa tu jalan kt nsk,
Bi brg tadika..
Aku nampak ikan kerapu bunga,
Auto aku sakit perut, sakit kepala nak muntah,
Kaki aku kebas...
Aku jalan jauh walau abg ajak aku pilih ikan..
Aku xnak..
Sebab masa tu aku dh mula nk shaking...
Aku x tahulah tahap aku ni serius ke x..
Sebab sebelum ni aku pernah nk di rujuk ke hsa,
Tp aku tipu rekod..
Dan aku ambil langkah utk pulihkan diri sendiri..
Sebab pd aku, aku x lah teruk sgt sampai hilang kesedaran diri..
Walau pernah kejadian tu berlaku
Masih aku boleh kawal...

Entahlah..
Benda ni semua aku x pernah cerita dgn abg,
Sebab abg pernah ckp,
"Kau fikir kau punya stress je, kau x tahu aku lg stress.."

Ye, memang betul...
Kehidupan kitorg sgt menekan dr segala sudut rasanya...
Dr segi pendapatan kitorg so-so je..
Cukup makan pakai...
Dr segi family mertua, hala tuju hidup yg mula jelas tp skrg ni dh kena ubah yg baru..
Nak kena mula sekali lg dr bwh...
Ibarat ko dh start enjin,
Bw keta dh sampai gear 4, 
Ttbe enjin mati, kena start enjin semula dgn keadaan bateri kereta dh nk kong...
Cmtulah rasanya...
Nak kena jaga hati semua org..
Yg kdg tu terpaksa abaikan..
Kalau di lyn, makin jahanam hala tuju...


Dan disebabkan semua ini,
Semalam aku bertambah penat...
Fizikal dn mental aku koyak sgt...
Dh dpt mandi mlm tu, minum white coffee baru aku ok sblm tido dgn anak²...

Penat weyh...

Aku baru nk serasikan dgn rutin baru dlm seminggu ni...
Yg paling aku takut nk hadap hari esok...
Persediaan kebab + anto ikan dahlia + bersiap gi masjid dgn anak²...
Haaaiihhhh....
Bkn takut apa,
Takut kena mrh dgn abg...
Tu je...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~