Wednesday, January 7, 2015

Ahmad Rifqi

Hi bloggie,
Sape tu?
Itu nama anak sedara aku yang aku jaga selama 5bulan...
Huhuhu.. lama kan...
Sebelum cuti sekolah tahun lps...
Dari bulan 7 sampai bulan 11...

Tahun ni kan aku dh dpt keje an..
Rasa risau pulak bila dpt tahu bdk2 ni di hantar ke tmpt pengasuh...
Yelah, skrg kan dah mcm2 dgr pasal pengasuh yg x bertanggungjawab ni kan...
So, tu yg aku risaukan...

Nak cte pasal ahmad..
Umur dia bulan ni dah 10bulan..
Masih x tumbuh gigi lagi...
Comel je ketawa nampak gusi..
Hahaha...

Ermm,,, yg merisaukan aku ialah makin lama badan ahmad makin kecik...
Makin ringan..
Aku pn x faham kenapa boleh jadi gitu..
Walhal,parents dia jaga kot...
Xkan x cukup makan...???

Time cuti sekolah ni xkan xsempat bg dia mkn?
Oh ye, parents dia cikgu...

Bkn nk puji diri sendiri...
Tapi masa aku jaga dia, nampak je bdn dia kurus,
Cer try dukung, x lenguh tgn...
Sbb bdn dia semangat, berisi...

Mana taknya, aku sumbat dia makanan byk2...
Asyik suruh dia mkn je...
Sebab nk dia gemuk..
Tapi ni, makin halus bdn dia...

Struktur bdn sama, tapi bila dukung mcm dukung anak patung..
Ringan..
Hari tu, family dia blk kpg...
(Rumah parents aku lah, dh tentu aku ad an)
Aku dukung ahmad, aku bisik kt telinga dia,
"Ahmad, knp bdn ahmad ringan? Ahmad mkn tau, jgn x makan"

Sedih aku tgk bdn dia gitu...
Mana x sedih,
Masa dlm jagaan aku, elok je...
Bdn dia tegap...
Sedap dukung dia..
Sampaikan bapak dia dukung dia pn semput tau...
Aku yg dukung dia pn kdg lenguh tgn...
Tapi xleh nk kata apalah sbb aku yg wt dia gitu...
Bagi makan byk2...

Hurmmm...
Hopefully ahmad makin sihat dan makin semangat..
Skrg ni kes dia, bdk x cukup berat...
Umur dh 10bulan, tp berat bdn baru nk masuk 7kg...!!!!
Imagine it..!!!
Mcm x rasional...

Ahmad, makan byk ea, acu nak ahmad sihat, makin sihat, bdn ahmad kuat.. ahmad lelaki, nnt kne jaga ummi, kakak, kakak widad... ahmad kne kuat ea... acu syg ahmad...

Okbai.. ad masa, aku story cte lain ea.. love you..!!!

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~