Friday, January 16, 2015

~Gila~

Hi bloggie,
Aku rasa aku faham kot perasaan org gila,
Apa yg di serabutkan oleh orang gila,
Apa yg diorg dgr,
Apa yg diorg pk
Knp diorg nangis ttbe,
Knp diorg mrh ttbe....

Sebab benda mcm nk jadi kt aku...
Aku dh biasa sibuk..
Bila keje x pk cuti...
Bila rehat time keje mmg xnk lama2..
Dan aku suka masa aku sibuk...

Bila ttbe aku x keje,
Aku sunyi,,
Sunyi, bosan, tension..

Aku ad limit masa utk diri aku,
Utk mental dan fizikal aku,
Utk standby to go another world of life..

Tapi kalau limitation tu dh melampaui batas,
Aku akan sampai ke tahap bosan terlampau..
Time ni lah, mcm2 tekanan masuk dlm kepala aku..
Mcm 1000 benda nk kne igt dlm 1 hari..
Then masuk dlm kepala serentak..!!!!

I want to ask you lah kan..
Apa akan jadi kalau ox ni di paksa bekerja keras..
Pk benda yg xde?
The answer is STUCK...!!!!

Itulah yg berlaku pd aku skrg..
Disebabkan kebosanan terlampau ni,
Aku stuck...
Ox aku mcm dh jem..!!!

Ke sana sini xboleh pergi..
Mcm2 yang merantai jiwa ni...
Aku terasa mcm dipenjara dlm kotak hitam...
Kotak hitam yg tersembunyi jauh dr pandangan org...

Dulu aku bebas atur hidup aku..
Aku dh selesa dgn hidup aku...
Aku ad income even kecik..
Aku produktif..
Aku boleh manage semua benda..
Keje, study..

And now.. what happen??!!!
Still boleh mengurus tapi aku akan jadi gila..
Sebab aku dh mula ckp sorg2..
Aku dgr suara2 yg menyakitkan hati...
Yang mencucuk aku utk mrh org sekeliling aku..

Suara tu buat aku benci dgn semua org..
Suara tu yg buat aku rasa nk pendam semua perasaan aku ni...
Suara tu yg buat aku hy mampu senyum sinis,
Senyum sinis bila ad org dtg kt aku,
Tegur aku..
Why you do this?
You shouldn't do this and that.
You are wrong..
You have to do this and this..

Tapi apa yg lagi selamat utk aku ialah
Aku masih yakin dan igt bahawa
Allah adalah peneman setia aku...

Aku dh sampai satu tahap,
Dlm minda aku ad org yg mula menampakkan diri dia..
Dan dia akan menghasut aku...
Aku tahu...

Cara utk elakkan ialah
Aku kena zikir dan kuatkan iman dan taqwa aku...
Tapi sejauh mana aku mampu tanggung semua ni?
Seorang diri...
Aku x mampu nak cte kt org...
Sbb org xkn fhm...

Aku ibaratkan berada dalam kotak hitam yang tersembunyi jauh dari pandangan orang lain.. ada rantai yang semakin dekat utk membelenggu aku.. dan bila rantai besi tu sudah belenggu aku, aku xkn dpt kawal diri aku lagi.. dan pada masa tu, selamat tinggal duniaku...

Utk pulihkan keadaan aku dgn cara beri aku kebebasan utk atur hidup aku semula dan lepaskan aku utk mana sahaja aku nak pergi... lepaskan pelbagai syarat utk pilihan hati aku... itu aje... enough...

Mesej from : ARIES GIRL

Aku rindukan hidupku.. pulangkannn..!!!!

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~