Saturday, March 11, 2017

.:: NAMA ::.


sejak dari 5 bulan, abah dah tahu jantina anak aku.. huhuhu....
abh pun dah bagi nama awal2 dah..
Muhammad Hafiz Akmal
sedap nama tu, aku pn sukaa..
tapi, bila fikir semulaa, abang ada nama family,
dan nanti anak  ni akan dapat juga,
kalau lelaki...
so akan jadi panjaang
Muhammad Hafiz Akmal Al-Pasirrisi bin Umr Abdullah Al-PAsirrisi
seeeeeeeeeeee panjang kan..
masa dia kecik2, penatlah aku nak tulis nama dia..
nanti dia dah besar, dia pulak yg penat nk tulis nama dia kat mana2 borang..
hahahahaha...
cukuplah nama aku sorang je yg panjang melebar...

last2, dah bincang dengan abang,
fikirkan maknanya, fikirkan mana yang perlu,
letak nama Hafiz je...
tu pn dah minta persetujuan dgn abah...

Hafiz Akmal = penjaga yang sempurna
makna nampak simple, tapi sebenarnya berat...
bak kata abang,. xde penjaga yang sempurna melainkan Allah...
betul juga tu...
taku dia xdapat nak bawa nama ni
dan akan jadi beban pada dia...
decided, Hafiz Alppasirrisi

No comments:

Post a Comment