Tuesday, March 21, 2017

PERAHSIA

Perahsia? Sape yg perahsia?
LELAKI
Lelaki penuh dgn rahsia...
Segala tindak tanduk dia, x siapa boleh jangka or tahu apa niatnya yg sebenar...
Kadang tu x terbaca oleh akal fikiran...
Tapi, kalau dah kenal, your step in my mind... hahahaha...

Perempuan pulak, memang selalu minta perhatian...
Perempuan selalu mengharapkan yg sempurna...
But one thing we have to remember...
"NO ONE PERFECT"
Fahami istilah tu...
Xde sape yg sempurna malah pasangan diciptakan utk menyempurnai antara satu sama lain...
Fill it with colors...
Colors of honest
Colors of believing
Colors of happiness
Colors of forgiving

Abg?
Mcm tu lah dia...
Sukar utk nyatakan perasaannya...
X mcm dulu, ad je masa utk luahan hati...
Dan aku waktu tu, xde rasa jurang...
Maybe bukan sbb berdepan...
Cz aku lw dh berdepan utk luahkan perasaan mmg kelu lidah utk berbicara...
Like nothing to say
More to, try understand me better without say anything...

Kdg tu terasa, abg x perlukan aku...
Kalau aku xde pn, xde bezanya bg abg...
Perasaan yg sama aku rasa dr sebelum kahwin...
Byk kali aku pk, mungkin inilah dunianya...
Sebelum kahwin lain, lepas kahwin lg lain...
Nak aku ceritakan mengapa dulu begitu skrg begini?
Tp aku igt ayat abg yg dulu,
"Dulu lain, skrg lain.. jgn minta yg skrg jd mcm dulu, x sama"
So, thats why aku diam dan terus diam...
Cuba utk hayati isi dan maknanya...
Cuba utk fikir mana hikmah di sebalik kata2 itu...
Walau terkadang hati tersakiti..
Tp tetap aku hanya diam dan diam sahaja...

Aku takut,
Takut luahanku jadi beban di fikiran abg...
Takut luahanku jadi punca gaduh, punca salah faham...
Takut luahanku jadi semakin serabut dan celaru fikiran abg...
Takut luahanku jadi duri dalam selimut....

Apa harus ku lakukan?
Diamkan diri
Diamkan isi hati
Nikmati apa yg tersaji
Nikmati segala rezeki
Syukur dan terus bersyukur
Itu yg terbaik....

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~