Tuesday, March 21, 2017

.:: TUNAMAYA ::.

21 Mac 2017
Cuti sekolah bulan 3

Ini merupakan kali ke-5 abg bawa aku g jalan2
Xkisahlah berdua atau x berdua...
Act, kali ni nak ajak ibu dgn abah..
And aku pn plan dgn akk and abg jep...
Tp rezeki bukan milik family aku,
So, kali ni pergi tunamaya dgn umi and kak siti...
Lain kali, kita plan lg ye...

Cuti kali ji, aku yg ajak abg...
Enth knp ttbe je rasa nak g bercuti...
Excited?
Satgi aku cte kenapa aku rasa half je...

Tunamaya...
Tempat ni mahal..
1 bilik, 1 malam dkt rm700 ke rm800...
Tp disebabkan ad org tolong,
Dpt harga staff, rm160 1 malam...
Sape tolong?
Ni nk cte...

Abg ty dn KD tmpt2 yg best nk g bercti..
So, dia offer tmpt ni...
Mcm mengarutlah offer tmpt mahal kan...
Then, dia kata, adik ipar pernah keje situ, tp dh benti...
So, KD contact adik ipar dia and ty, boleh x dapatkan 1 bilik utk 1 mlm dgn harga staff...
Lw ikutkan mmg x boleh...
Mcm2 lah si KD ni merayu sampai adik ipar dia ckp, boleh usahakan..
Then, adik ipar KD, contact kwn dia yg still keje kt situ... Hafiz...
Nak kata ad rezeki ke tunamaya, dapatlah harga staff tu...

Perasaan aku?
Bloggie tahu an, aku ni lw dh x suka (xsampai tahap benci) xnk ada kaitan...
And coz of that, dr 100% seronok dpt g bercuti, tinggal 80% je happy tu...
Nasib ummi dgn kak siti ikut... so, up sikitlah happy tu ke 85%...
Honestly, aku x rasa apa2 pn...
My feeling is zero...
Then, yg membuatkan happy tu drop menjunam
Masa otw tu, abg buka cte sal ni...
Dia ckplah yg si KD ni bersungguh-sungguh nk tolong,
Sampai buat ayat kesian kt adik ipar dia...
Lastly, 1 ayat yg membuatkan aku bengang...
"Baik hati sungguh KD an"
Usai je ucapan tu, aku terus paling ke tepi...
Ibaratkan aku buang jauh2 pujian tu...
Sejauh mata memandang...
Time tu, aku rasa diri aku ni x berguna langsung...
Perempuan lain abg puji, aku x pernah pun...
Sikit pn x... dan masa tu lah dr 85% happy, terus drop 40%...
X happy langsung....
Senyuman dan ketawa yg terluah bkn dr hati aku
Tapi lebih kepada paparan luaran utk sedapkan hati manusia sahaja...

Bloggie,
Nampak mcm aku x bersyukur kan...
Aku syukur dgn peluang yg ada...
Tp ayat yg menikam jiwa aku tu,
Membuatkan aku x suka dgn ap yg berlaku...

Ptg tu mandi kt laut...
Yes, for sure aku masuk dlm air..
Dgn keadaan perut dh bulat, aku x dpt nk imbang bdn,
Abg dh nampak aku cm tu pn dia biarkan aku jln sendiri...
Dgn keadaan ombak jap besar jap kecik...
Dgn aku yg nk tahan kaki nak imbang bdn, perut, tekanan ombak...
Kau rasa? Aku dpt jln dgn betul ke?
Dr td happy dh drop 40%, now its drop again 30%...
Aku cuba utk lawan perasaan...
Cuba utk menikmati percutian kali ni...
Nasib ada ummi dgn kak siti...
Aku dpt cover... lw x, aku rasa, jd lagi nnt..

Lps mandi kt laut, mandi kt kolam lak...
Aku? For sure lah join...
Tp org x pandai berenang, so,  masuk kolam then duk tepi je lah...
Time ni, aku masuk last...
Abg dgn kak siti dh berenang jauh dh...
Ttbe rasa diri ni kerdil jek an... errmmmm....
Aku tgk ummi, ummi senyum kt aku... terasa terubat hati ni...
Then, aku duk tepi... berendam dlm air...

Masa tu, jp nyelam, praktis tahan nafas...
For my baby, for my delivery session...
2 3 kali jugalah selam dlm air...
Tp yg kelakarnya, biasa kalau dh selam,
Bdn akan terapung dlm keadaan muka kt bawah kan?
Tp aku x, aku timbul tegak semula :D
2 3 kali buat pn sama juga...
Percentage up 35% ...

Lps mandi kolam tu, otw balik bilik...
Abg jln depan tinggalkan aku dgn ummi...
Geng jalan lambat mmg kt belakang...
Masa tu lah aku pk, knp abg buat aku mcm ni?
Hurrmmm... maybe sebab ada kak siti dgn ummi, so, dia wujudkan jarak..
Maybe sbb bukan berdua, dia x pimpin aku masuk laut and kolam...
Maybe sbb bukan berdua, dia x jalan dgn aku...
Maybe sbb bukan berdua, dia x pimpin aku naik tangga...

Esoknya balik...
Dan aku merasakan, sakit tegang kt bwh perut aku...
Sebab tekanan ombak laut dan kolam...
Menambahkan lg terasanya tu, bila naik tangga lepas bersihkan bdn...
Terasa sangat sakitnya...
Tp aku hanya diam dan diam je...
Sebab perasaan aku waktu tu mendahului rasa sakit yg terasa ketika tu..

Lepas ni nk bercuti lg ke x?
Enthlah... kalau ty skrg, mcm xde mood je nk kata ya...
Tgklah keadaan nanti mcm mn...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~