Monday, December 19, 2011

~minggu akhir kuliah~

wahh!!! akhirnyaaaa... sampai gak masa yg di tunggu2.. huhu...
akhir kuliah di tunggu-tunggu? why???
haaa, mesti tertanya-tanya an...
pelik, sebab aku tunggu akhir kuliah.. hahaha...
setengah orag xsuka akhir kuliah cz dh dkt dgn final...
ad org hampir setengah gila dgr dah akhir kuliah sebab nk wt nota..
ad setengah org lak, hampir nk mati bila dgr akhir kuliah cz rs nk kejar semua lecturer cz nk amik nota..
before this, ap yg diorg wt???
haha.. ckp org, aku pun lebih kurang jerk..
huhu... ni lah tabiat aku, mmg dari dulu, dari kecil aku suka exam...
tahu sebab ap???
sebabnya, time exam ni xbyk masalah sgt, dn yg lg penting, time exam xbw byk buku.. hehe..
dn aku suka tgk demam exam kt kwn2 aku.. kelakar sgt....
lau dulu an, masa kt sekolah menengah arab, time2 exam ni semua jadi gila...
tahu ap aku wt?? aku suak perhatikan setiap gerak geri mereka2 yg mcm gila.. haha..
jht x??? jahat an... tapi sebenarnya, ini yg wt aku ilg tnsn bila nk stdy.. huhu.. (hampeh tol)
lebih2 lagi bila time syafawi n exam bertulis arab...
fuhh!~ mmg lah dh cm xserupa org semua time tu...
time mkn pun, buku kt sebelah.. dhsyt x???
tu nmnya smgt nk exam.. huhu... tp org2 ni lah yg paling gelabah bila nk masuk dewan..
jadi, aku xikut cm diorg... xjoin cara diorg stdy.. huhu..
ad gak yg jenis selamba sesgt, tapi kuo dewan exam, mmg the best r result dia...
dh org genius mmglah,, ni pung aku xleh ikut...
ad gak yg wt stdy group.... ni pun aku xleh join... aku hy leh join bila aku dh stdy.. tu leh...
utk refresh lek ap yg aku dh stdy..
ad gak yg jenis stdy mknn kt tepi.. haaaaaaaa... jenis ni aku suka ikut.. hahaha..
paling tidak pun, dpt lah tumpang mkn sekali.. hahaha....
dan ad gak yg stdy menggila, sampaikn tdo pun nota kt sebelah, tp kuo dewan, hampeh...
aku nah ikut style ni n ikut sekali die stdy, mmg brilliant lah ox aku an....
tapi peliknya, aku stdy dgn dia, markah aku lagi tinggi, malah high marks dlm kls samapi org lain xsangka aku leh dpt utk subject yg aku stdy dgn dia ms tu...
org lain xsangka, aku lagilah...
tp lama kelamaan, aku xleh ikut style stdy gitu cz, terlalu byk menghafal...
pnt ox.. last2, aku wt style aku jerk...
fulun 1subjek tu 4days before exam and bahagikan bab dlm ms 4hari tu...
first thing yg aku wt, fhmkn dulu secara kesulurahan subjek tu sal ap....
then, baru aku buka perbab utk fhmkn....
lps tu, baru lah aku bc sampai aku fhm gila2... dh fhm tu, of course automatik aku terhafal sekali... huhu.... faham dan hafal, bukan hafal tapi xfhm.. haaaa kne igt tu....
subjek yg aku mnt sem ni????
TARANNUM... sbb???
sbbnya, aku dh stdy tarannum ni dari usia aku 9tahun...
huh, lama an.. tapi tu lah, aku xbljr scra teori pun time tu...
so sem ni lah baru aku byk tahu sal teori tarannum...
tapi masih belum menjamin aku leh bw lagu sendiri, still memerlukan bimbingan..
subjek kedua dan utama, ialah SIRAH.. haaaaa....
aku mmg suka sejarah.. lebih2 lagi, SEJARAH NABI...
huh, mmg dlm pale ni dah... tapi still lagi rs xcukup, cz that aku bertalaqqi dengan USTAZ ADEL... hehe...
yg ketiga, aku suka ULUM QURAN.. sbb?
sbbnya, subjek ni sng.. huhu tu jerk....
seterusnya, ULUM HADIS.... sbb?
aku masih rasa xcukup lagi aku bljr dlm 1sem ni sal ulum hadis.. rs cm byk tertinggal...
hahaha... pelik an, cz that aku minat ulum hadis...
mmg lau org ty, aku rs 4subjek ni jerk yg aku amik sem ni, pdhl ad 8subjek...
4lagi, usul fiqh, grafk, dabt and tafsir....
tafsir?? minat, sbb nota ckit.. haha....
tapi minggu akhir ni lah wt aku sedih ckt cz sem ni aku rs aku dkt dgn lecturer....
tu yg aku suka.. sbb, lecturer sem ni semua baik2 belaka even ad gak yg tegas, tapi still baik n open minded... huh, sng kata, aku puas hati lah sem ni.. haha.... happy menggila stdy sampaikn aku terasa cm xyh buka buku lek bila nk exam cz terlalu happy an bljr...
hahaha... bahaya tol lah...
tapi aku rs sedikit kesal cz dabt aku mmg xdpt tumpu.....
kesal sgt.... hurmm :( dh lah 3jam kredit.. hurmm...
tp xpe, hope aku sng fhm lah, cz setiap kali dlm kls aku xtumpu, tp bila aku tumpu sekali dpt link dgn pale aku, its ok lah... ehe....
so, conclusionnya di sini, aku xsabar nk tunggu time final exam, di mana semua org akan keluarkan tabie mereka.. hahaha... jahat an... huhu...
ok, SELAMAT FINAL EXAM TO ALL GUYS yg nk amik final exam JANUARI ni, k..
GOOD LUCK IN YOUR EXAM... :) be chill~!

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~