Monday, December 5, 2011

terasa sunyi & gelap~

kenapa sunyi? kenapa gelap??
ermmm.. kedua-dua perkataan ni mengandungi maksud tersendiri..
sunyi ad sebab knp aku sunyi, dan gelap pun ad sebab knp aku rs gelap...
sunyi,
sebabnya dia jarang contact aku tp aku fhm knp dia xcontact aku..
sebabnya dia bercuti dgn family dia...
kak ela baru blk dari yaman 1 disember lepas..
1 family blk malaysia, tu yg dia sibuk tu..
x sempat layan aku..
tp aku fhm lah knp gitu..
dan, setiap kali dia tinggalkan aku cm ni, mesti aku akan ada masalah dengan family aku...
kali ni lain ckit, aku terasa aku dh xde backup lagi dh...
sampaikan au xde hati nk blk rumah langsung..
tu yg aku maksudkan dgn gelap td...
mulanya, msg yg aku hantar pada akk aku...
aku xde niat ap pun ms tu cuma nk luahkan perasaan aku kt dia..
tp dia slh fhm... bahkan dia kata aku slh tafsir dgn ap yg dia ckp selama ni..
salah tafsir?????
salah tafsir cm ne tu???
ap slh lg ke ap yg aku wt semua ni??
ke nak aku duk umah, memerap, x wt keje apa2,
just duk umah abiskan beras jerk tu baru di katakan aku ni bagus????
cm tu ke???
pd mulanya mmg aku xpuas hati dgn familly sendiri..
tp aku pk, busuk2 pun keluarga aku gak...
tu yg aku pk, aku wt semua benda ni, utk nm baik family aku gak...
aku xnk, bila aku kuo dari USIM ni, org kampung kata, belajar jauh2, tp blk bw masalah..
aku xnk lah ad desas desus gitu an...
jadinya tu yg aku latih diri ni pandai wt keje...
mmg dh keje2 umah aku xbpe cekap, tp at least ad 1bidang yg aku pakar..
tu cita2 aku.. tp kenapa family aku xnpk???
diorg hy npk aku dtg USIM nk belajar dan hy belajar tanpa ada sampingan pengetahuan lain..
aku pyhlah nk gtw mereka bahawasanya mahasiswa yg fulltime ni perlu amik ilmu dari luar dan bukannya menadah...
aku rasa mereka fhm dah, cuma mereka xdpt nk tgk situasinya...
aku msg akk aku just nk luahkn ap yg aku rs jerk..
tu niat aku, tp knp sampai dia terasa hati????
ok, fine, maybe perkataan msg yg aku bg tu, tp at least, fhmlh ap maksud aku..
dia terasa hati, terus slh anggap dgn aku...
dah tu, gtw ibu then ibu, OF COURSE lah backup dia....
dn lepas ni ibu kata nk serahkan aku pd a.am....
dah sudah! mmg gelaplah hidup aku...
aku nekad, kalau something bad happen, jgn pk aku akn blk umh...
berkeras dgn aku, jgn pk akn npk lg muka aku!!
dh ckup lah hidup aku di tentukan dari kecil...
mereka xsedar ke yg aku punyai pilihan sendiri??
cita2 aku bknnya teruk pun dulu...
impian nk jadi angkasawan, astronomer...
aku yakin, ibu abah akan bangga lau aku ada dlm bidang sains yg anak orang lain pun ada gak... dan aku yakin, family xkn malu lau aku ada dlm bidang tu dan aku bersungguh2 untuk itu... tapi tidak, xde sape tahu ap yg aku nk....
semua hy tahu, aku perlu ikut ckp mereka, dan seterusnya hidup aku dipegang erat oleh mereka2 yg xfhm aku!!!!
kata fhm, tp sebenarnya, ap yg diorg tahu ttg aku???
minggu ni aku lgsg xde hati nk bljr...
minggu ni aku lgsg xde semangat nk stdy habis-habisan...
minggu ni aku lgsg xde mood nk siapkan assignment...
dan lagi, aku xde hati nk blk kampung...
aku bukan xsuka mereka guard aku n guide aku tp jgn sampai tutup pintu hati untuk dgr mslh aku dan fhm aku...
la ni, aku xtahu nk wtpe...
aku dh mnx mf dgn akk aku, tp xde respon...
aku mnx mf dgn ibu, ibu terus serah aku pd a.am..
igt dgn wt aku cm ni aku makin takut ke???
tp wt aku makin liar!!!!
akan menyebabkan aku wt suatu perkara yg aku xnah terpk..!!!!
dan semua sangkaan buruk diorg akan jadi nyata!!!
nk ke cm tu?!!!!!
diorg hy ad adik aku sorg, aku anak bongsu dlm keluarga, aku harapan keluarga, tp aku diperlakukan cm ni???
xnk fhm lgsg keadaan aku..!!
skrg ni, aku nk berdiam diri dr mereka2, dan aku xkn jwb 1soalan pun dari mereka..
apa yg di soal, aku akn jwb, semuanya ok belaka..
even aku kt cni nazak nk mati, aku akn kata ok....
aku cukup sedih!!!

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~