Friday, December 9, 2011

penyakit murung...

who know about this?????
ad x sape2 yg tahu sal penyakit ni????
xde??? ermm.. pyh lah.. kene tahu ni...
penyakit murung ni bahaya tau..
cz dia leh membuatkn someone tu xbercakap langsung, dan effect nye, org tu kemungkinan leh bisu sbb xbercakap bertahun-tahun akibat meneysali sesuatu perbuatan tu...
cm tu lah serba sedikit sal penyakit ni....
nk tahu lebih, tanya kaunselor atau lebih tepat doktor psiakatri...
penyakit murung ni lebih kepada someone yg menyesal dan xdpt maafkan diri sendiri atas sesuatu perbuatan atau tindakan yang pernah dilakukannya suatu ketika dahulu...
ermmm... parah gak penyakit ni...
ubatnya???
ubatnya ialah dia perlu wat terapi then org yg ad penyakit ni kebiasaannya perlu jumpa kaunselor utk di kaunselingkan...
tenangkan perasaan dia dan pujuk dia kemudian do something yg leh wt org ni ketawa, at least senyum...
kenapa tetiba aku tulis sal ni???
sbbnya aku terasa murung sesgt bbpe minggu ni...
aku pun xtahulah, ap yg aku wt semua nya org salah anggap..
letih lah aku nk face benda2 remeh ni..
kdg tu, aku mrhkn diri aku sendiri tp org sekitar aku pk len then some rubish thing happens n have to face it...
you know what?
lps dari hal tu, satu persatu jadi dlm hidup aku....
sorg demi sorg cari salah aku, mrhkn aku, bencikan aku, then ignore aku..!
have a person told me that, jgn luahkan apa2 kt fb..
that is my wall!!! its to me lah nk wt pe kt fb tu...
yg org tu sibuk sgt knp???
terasa ke setiap post aku????
sape suh timbulkan perkara yg dh lama aku lupa!
then, katanya, aku ni suka pk negatif, abis dia xlah????
katanya aku xface to face dgn die????
HELLOOOO!!!!
sape kata xde face to face????
I DO IT OK!!!
but what i get????
what i get??? org tu ignore aku time aku jumpa die then, wat aku ni cm xwujud!
hello, berigt sikit ye!!!
skrg ni, aku tulis kt blog aku, ko jgn nk sibuk!
this is my BLOG!
THIS MY SITE!!!! AND YOU, GO AWAY!
huh...
agk pns gak lah tulis sal ni.
nk tahu knp?
weyh, aku bkn xnk berbaik, tp aku terasa aku ni pasu dlm umah!
she give me a letter, n i reply it with nice style....
tp ap yg jd?
ignore... berterusan...
x payah nk ckp GEBANG lah...
hurmm.. agk sedih gak hari ni...
knp?
hati aku rs sakit sgt, tp no one hear me...
even him!
aku gtw dia, aku xmkn hari ni, dia x endah pun..
xckp ap pun...
nth lh,,, sejak dak tu g gtw dia sal mslh remeh ni, g ngadu kt dia sal benda ni, yg SEPATUTNYA xperlu di beritahu pun cz xde kaitan n KONONNYA nk that guy dgr gak penjelasan dia tu, since that time, aku rs renggang dgn dia....
knp????
bkn dia xtahu perangai buruk aku....
ok fine, aku fhm...
dia xcht then ad dgn family...
but later, aku call, bunyi bising np x g tmpt len????
bse g tmpt len, ni x pun.... ok maybe tu xleh tggl, ok fine...
tp aku gtw dia, aku xmkn lgsg... sebutir nc xmasuk dlm perut aku dr SEMALAM!!!! 2hari dh aku xmkn nc... ad dia kisah?????
sedihlah aku! aku duk jati, someone ask me blk umah..
bila aku blk, ini yg aku rs....
semakin terasa org ignore aku..!!~
dh lah, aku ad mslh dgn family...
aku gtw dia pun cm xde ap2 jerk...
terkilan aku! kecewa!
adik agkt aku, ezul, mrhkn aku....
blk umah, terasa cm jd pasu...
dia lak wt gini..!~
seriously, aku xde feel nk bljr!!
LANGSUNG XDE!!!
hilang dh semua semangat aku...
npk aku happy, tp dlm hati ni, sape tahu?????
pg smlm ad excident kt usim...
lw aku yg terlibat, kn lg.................
hurmm... nth lah,,,,
nk cakap kt sape pun aku xtahu.
nk cte kt die, xde respon... xde effect, dia tahu pun wt2 xtahu....
aku call pun cm nk xnk jerk ckp....
dahlah, aku dh pnt sgt! pnt sgt!

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~