Wednesday, January 1, 2014

harga barang naik

hi bloggie,
kt facebook, selalu dah aku mention,
ketakutan aku menjelang tahun baru ni...
bukan apa, tahun ni, barang semua naik...
itu yang sangat menakutkan aku bloggie..

mana taknya, aku ni x kerja lagi,
grade jerk dah dibebani denga hutang piutang...
dibuatnya aku mati dalam masa hutang2 aku x selesai lagi, macam mana?
apa aku nk jawab nanti?

ni kan pula, abah dah tambah hutang..
waaaa... aku ingat nafkah untuk anak, tapi hutnag rupanya...
kalau aku tahu itu hutang, takkan ku terima...

aku dah risau, mana aku nak cekau duit nanti?
gaji aku kerja, berapalah sangat agaknya..
level aku aku, standard 2k...
ni pun nak fikir duit untuk kahwin lagi...

huh... memang kahwin tu jauh lagi..
even x nampak lagi bayang2nya, tapi haruslah memikirkannya..
tak naklah nanti, masa kahwin je kaya, lepas kahwin miskin..
ibaratkan, hari ni raja sehari, hah memang sehari je lah jawabnya,
cause esoknya dah papa kedana..
oh! aku x nak jadi macam tu...

so, tu yang kena prepare dari awal...
prepare ongkosnya....

antara banyak2 tahun, tahun ni lah yang aku rasa x sanggup nak hadapi dan tahun yang x ku nanti-nanti kedatangannya...

ya Allah, bantulah hambaMu ini...
Amiiinnnn...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~