Thursday, January 2, 2014

kedai Printing

hi bloggie,
hari ni hantar thesis..
sampai kat office, terserempak dengan member yang buat projek,
member tu tengok aku punya thesis sambil aku isi borang submision..

dia tanya,
M: weyh, kenapa margin ko lari? ni, kenapa setting dia macam ni? ko salah buat ke? atau kedai tu salah cetak? weyh, ko tgk page ni, salah ni.. kenapa lari sangat... page 10 kat atas, page 9 kat bawah...
A: eh, semalam cek, tak perasan lak yang ni...

lepas tu, aku terus pergi kedai print tu semula...
sampai kedai, aku dah marah sangat sampai xleh nak cakap apa dah...

K: ye, nak apa?
A: (keluarkan copy thesis, buka page 9 & 10)
K: satu je ke?
A: x.. semua, 3 copy (keluarkan 3 copy)
K: ok
A: bila boleh siap?
K: nanti siap kita msg..
A: saya nk sekarang.. siap sekarang, boleh? hari tu patutnya siap hari selasa, tapi siap rabu.. saya nak hari ni..
K: (lepas jumpa owner) boleh, sejam lah..
A: ok xpe, saya tunggu sini.. (duduk kat kerusi yang ada kat situ...) (call supervisor, cakap nak jumpa, pergi kampus jumpa supervisor) (balik semula ke kedai nak ambil thesis, dah cukup sejam)
K: ye..
A: nak ambil yang repair tadi..
K: oh, yang repair tu eah.. (ambil, and letak atas meja, 1 copy jer)
A: ni je ke? yang lain mana?
K: oh, nak semua ea?
A: (tengok dengan muka sinis)
K: (datang semula dengan bawa 2 copy lagi, letak atas meja) cek lah, ok x..
A: (sambil cek 2 3 kali) kalau fotostat byk2 memang margin lari ea? hari tu saya ad bagi copy, kalau pandai fotostat dari copy saya tu jerk..
K: entah, saya x tahu.. hari ni first day saya kerja..
A: mana owner?
K: kt belakang..
A: kirim salam kat dia cakap terima kasih sangat2!!! (dengan muka sinis and terus bla)

selamatlah kau...
nak tolong orang melayu berniaga tapi kalau macam nilah servis, memang takkan ke manalah kedai tu..
tahu nak untung lebih, tapi servis x bagus...
buka kedai pun tengahari..
dah ku canang dengan member, jangan binding kat kedai tu...
silaplah cari pasal....

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~