Wednesday, November 16, 2022

17 nov 2022

- Ko ok? 
X ok..

- knp x ok? Kn dh ad hani.. ko kn suka budak..
Yg tu ok lah... part lain x ok.. 

- kenapa? Cecte...
Entahlah.. geram pn ad, x tahan dh rasanya... aku ni asyik terima maki laki je.. sampai bila? Ahad ritu yg paling bengang skli bila dia sebut benda yg aku sedih... 

- apa dia? Dia marah ko ke?
X kisahlah nk marah pn... fhmlh salah aku tp mulut tu jaga sikit blh x... jgn nk men ckp ikut sedap je.. aku dia x bg buka mulut lgsg... aku nk bercte dgn dia, dia xnk dgr, mls nk lyn... suh diam, suh pegi... sakit hati tau... pahtu mrh² aku ckp, anak² tu buat beban kt aku bek pecahkn je rahim aku bio x beranak lg... 

Weyhhh... dh lah aku sedih aku xleh beranak lg, rasa mcm jd pmpn x guna tau x... pahtu dr hospital lg staff nurse & doc ckp aku mandul dh lps ikat ni, kt rumah lak laki ckp cmtu, ko rasa? Fhm x aku sedih lps ikat ni? Lama nk pujuk hati ni... walau keputusan ikat tu dh bincang sama² dn nk amik keputusan bkn sehari 2, berbulan tau x... 

Dh masuk hospital, dh sign, aku masih ragu²... sampaikn masuk bilik ot, aku masih lg nk bersuara xnk ikat blh x doc.. tp aku dh x tahan sakit dgn trauma aku dtg... ad sape tahu ke? Ad sape ty aku mcm mn perasaan aku beranak kali ni? Ad laki aku ty aku? Dia sikit x amik kisah aku beranak kali ni... sikit xde ty progress beranak mcm mn, perasaan aku mcm mn... sikit x amik kisah.. sikit x ty... aku nk cte dgn dia pn, dia xnk dgr, buat x tahu, men hp je manjang, tgk cte tu lg penting dr dgr cte aku... 


Tahunya dia nk main je... walau sakit, dia teruskn gak, aku bleeding tau x... luka 😭 aku x tahu nk refer sape.. aku wt diam je... lama² aku rasa aku ni tunggul je dlm rumah ni... ad menyusahkn asyik terlanggar je, xde lg senang kot... anak² aku xde sape amik kisah kalau aku xde... ad mertua yg konon duk canang dgn anak² tlg aku jaga cucu tp sbnrnya bkn dia ikhlas pn... anak² aku menyusahkn dia.. rapat sikit baik sikit dgn dia habis di perli lagi aku ni mcm²... 


Aku ni nk mcm mn? Aku x tahulah... serabut tau x... lps beranak ni ttbe aku lupa ap yg berlaku masa aku preggy.. aku kdg mcm xleh terima knp aku ikat... knp aku amik keputusan tu... pahtu ttbe aku terigt benda² yg menyakitkn hati aku yg berlaku lps² yg aku dh lupakan, sakitnya tuh di sini weyh... 

Ya Allah 😭😭😭 
Aku luah dlm doa, x tersebut di mulut aku... hati aku x berbicara pn depan tuhan... hy air mata yg mengalir... nk kata aku x sanggup nk hidup dgn laki aku lg bkn tu... aku x kisah pn nafkah dia bg kurang... aku redha, aku xnk susahkn dia... tp tlglah jaga hati aku 😭 paling x pn, jgn tolak aku... bkn dgn dia, dgn sape lg aku nk becte? Nk cte dgn hafiz, aku ckp A, dia balas B 😓 hurrmm... 

Aku terigt akk aku masa anak² dia kecik².. dia lom keje lg waktu tu, suri rumah, duk jaga ank... aku kn salu duk dgn dia, ad masa mlm² lps mkn mlm aku duk kt tangga dgn dia, dia cte mcm² kt aku.. aku baru umur 7, 8 tahun... tp akk aku buat aku mcm diari dia... walau ap yg aku balas lek tu x bg impak apa² kt dia, tp dia cte je x benti... yg aku igt masa tu, dia cte mak mertua dia x suka dia, akk ipar dia x suka dia, biras² dia bermslh dgn dia, dia sorang² xde teman, dia xnk balik rumah mertua dia mcm² lg lah... aku rasa aku kena buat cmtu gak sblm aku jd gila... hafizlah peneman aku... kdg aku ckp dgn husna, mcm fhm pulak bdk tu ttbe usap bahu aku... 


Aku perasan aku perlukan seseorang utk dgr aku bila aku borak dgn cg sek hafiz sampai dia kata, "weyh ok lah aku nk masuk ni, esok ea.." 
Tu aku terdiam... aku mula pk, mana silapnya, knp aku jd gini.. aku betul² x selesa duk sini... anak² akulah tmpt aku bersuka ria... aku nk becte dgn kak ain x tahu mn nk mula.. nk wasap dia takut dia busy... 


Ni lah kecewanya bila berharap dgn manusia... suami pn manusia kan... mmg kecewa... ye aku ad silap juga kt dia tp knp dia x pk silap dia? Dn nk membalas kt aku? Knp asyik salahkn aku je? Aku sampaikn dh xde apa nk ckp kt laki sendiri... tgk org lain eak, bila suami mati, bini ckp, "laki aku lah tmpt aku mengadu, tmpt aku cte semua yg aku rasa, suka duka aku.." 

tp aku? Luahan aku diperlekeh kata, "alah emosi je lebih.." luahan aku di amik sbg point utk hentam aku lek time dia mrh kt aku... cmtu, igt aku nk cte apa² lg kt laki aku? Mmg taklah... semua aku pendam, simpan.. paling up pn, aku lupakan je sbb xnk hati aku sakit... buat keje sbb nk lupakan ap yg menyakitkn hati.. buat sibuk sbb xnk kepala ni asyik pk ituuu je... aku xnk stress nnt anak² aku dpt kesannya.. mrh aku gi kt diorg kesannya emosi diorg terganggu, tumbesaran terbantut... 


Ckp sal anak eak... buat sama², jaga aku sorang.. mnx tlg jaga ank pn mcm terpaksa je... hani ni, bila dia ngs sikit pn xnk tgk... tgk bdk ni nk susu, tlg pujuk pn x... bila pujuk sikit bdk ni xnk diam, dh surrender... bairkn je terus bdk ni ngs menjerit² x benti... hafiz dh lah dia xnk lyn dh, bdk tu nk ckp dgn dia dia mls nk dgr, tolak hafiz mcm dia tolak aku... husna je lah dia lyn.. ye lah sbb bdk tu menggedik kan... dlm 4 org ni, aku hafiz husna hani, husna je lah dia lyn... dia terima, dia panggil... yg lain dia tolak tepi, sbb apa? Menyusahkan, bingit telinga, wt semak kepala... tu lah... 

Haishhh... geram tau... geram aku, nk sgt hiduo sunyi mcm org bujang, tenang² tgk cte sampai bosan, haa duk sorang dlm bilik, aku bw anak² aku duk ruang tamu, membingit kt luar... mn² pegi, aku dgn anak² aku... 


-hurmmm ok dh?
Ermm sikit kot... aku mls dh nk ckp², aku diam je lah.. dia ajak bincang pn aku mls nk ckp.. buat je lah keputusan, aku ikut je lah..  dia kn x suka pendapat aku, buat apa ty aku.. aku ni nk mcm mn pn aku x tahu lah... 

- ermm dh lah, diam je lah... Allah ad kn utk ko.. berkasih syg dgn Allah, berharap dgn Allah, itu lebih baik.. sbb manusia kn hamba yg manja, Allah kn syg hambaNya.  Dia mesti x tinggalkn ko sorang²... Allah tu Maha Besar, Maha Mendegmngar.. ko berceritalah dgn Allah.. dlm hati kita bila ad Allah kita xkn sunyi mcm yg ko rasa skrg ni... jaga hubungan dgn Allah, zikir selalu ye... 
Hurmm tu lah, aku kena kembali mcm dulu... 


- do it... 

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~