Saturday, November 26, 2022

lagi

Byk benda nk cte, nk ckp...
Tp xde sape nk dgr...
Cte kt laki sendiri pn, dia buat xdgr..
Tak penting katanya...
Yelah, nk cte pasal kerenah anak², tu je...
Yg kelakar, menggelikan hati, yg sooo sweettt... 
Nk cte dgn akak semua pn lama² dia pn bosan nk dgr gaknye...

Ckp songsorang je lah..
Ketawa songsorang..
Mcm org gila...
Lantaklah..
Asal hati senang... 

Sedih..
Penat...
Bosan...

Tp nk wt cmne?
Dh xde yg nk ceriakan hidup ni melainkn anak² aku...
Aku masuk dlm dunia diorg sesekali...
Lagi² hafiz tu...
Main game sama²... 
Makan sama²...
Bercerita enth apa² sama²...
Tido sama²...
Dgn husna, mandi sama²... 
Ni je lah dunia aku...
Anak² ni je lah yg ceriakn hari² aku...

Diorg yg fhm aku...
Bila aku dh mengamuk, semua patuh..
X byk ckp.. buat apa yg aku suruh...
Baaiikkk je semua.... 
Biarkn aku sorang tenangkn diri..
Lps beberapa minit, dtg semula ty aku ok ke x... 
Ajak aku minum air...
Buat lawak sampai aku ketawa...
Itu yg aku nk dr laki aku tp aku dpt dr anak² aku... 
Hafiz lah yg byk main peranan... 

Kesian tgk dia...
Paling byk terima marah aku, sedih aku, kecewa aku...
Tmpt pertama aku lampiaskn amarah...
Bila dh sedar tu, aku peluk dia, pujuk dia... 

Bila aku rasa down, rasa lemah sgt, aku peluk hafiz.. 
Dialah penguat semangat aku...
Dia tahu aku sedih dan dia tahu bila aku marah atau x marah... 

Anak aku lg fhm emosi aku dr laki aku... 

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~