Saturday, November 26, 2022

lagi 2

Tak bertegur..
Punca?
Pg td masa siang ikan, laki aku ty aku ad bg mknn x kt mak dia...
Aku ckplah ada... 

Aku : smlm tghri ad bg nasi ayam.. tp ptg baru di mkn
Laki aku : xpelah yg penting ad bg mknn
Aku : ye lah, bg tghri ptg baru mkn...
Laki aku : dh lah. Ko xpayahlah nk sakit hati.. biarlah dia nk mkn bila.. yg ko nk sakit hati ni knp? Eh, igt tau, dia tu mak aku tau, ko jgn nk sakit² hati dgn dia...

Aku mcm... ish..!
Bengangnyaaaaaaa....
Ckp cmtu je dia dh ngamuk...
Marah² aku...
Salahkn aku...
Aku xboleh nk sakit hati dgn mak dia..
Habis tu, yg dia menyampah dgn mak aku tu boleh?
Dia kutuk maki adik beradik aku tu, boleh?
Aku yg dgr ni, eh tu family aku lah... 
Aku tahan je telinga tau...
Malah kdg tu aku join skli sbb apa? Nk sedapkn hati...
Walau sakit sgt hati ni dgr...
Walau sakit sgt telinga ni tahan...
Aku diamkan je...
Kalau dh x tahan sgt dgr apa yg dia buruk² kan family aku, aku diam aje...
Dlm hati istighfar byk²...
Ad tu sampai dia palitkn aku..
Dh mcm menyesal lak kahwin dgn aku...

Pernah dia ckp aku dgn dia x sekufu...
Sebagai isteri, dh 6 tahun kahwin ttbe ckp x sekufu, x setaraf, bagai langit dgn bumi, aku duk sebelah ni rasa terhina sgt²...
Dh bape kali dia hina aku...
Aku duk diam x ckp apa... 

Sungguhlah...
Lembut sgt hati ni mudah memaafkan..
Sbb tu yg abah ajar aku...
Tu yg ibu ajar aku...
"Sudah² lah, diam lagi baik, bising jd gaduh.." kata abah...
"Biarkn aje org nk ckp apa pasal kita yg penting kita x ckp buruk pasal dia..." kata ibu...
"Kita di didik utk jd sabar dan maafkan dik, bkn ungkit kisah lampau..." kata akak..
"Walau keras mcm mn sklipn nadanya, ko dgr butir bicaranya sebagai nasihat..." kata a.long

Kata² ni yg selalu bermain di fikiran aku...
Sebusuk-busuk adik beradik aku, ad juga nasihat yg blh aku pegang... 
Memaafkan...

Mlm ni ttbe amik tilam bantal selimut kipas duk bilik blkg...
Tidur asing... 
Besar sgt ke salah aku?
Aku ckp cmtu je... 
Sampai tahap nusyuz dh ke? 
Kalau dh xnmpk masa depan dgn aku, bek lepaskn je aku... 

😭😭😭😭😭

Bertambah sakit hati ni... 
Semakin degil aku
Semakin keras kepala aku
Semakin keras hati aku dia buat mcm ni...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~