Saturday, November 26, 2022

27/11

Bila igt lek sal smlm pg tu...
Aku nek bengang bila laki xbg aku sskit hati dgn mak dia...
Apa aku buat?
Terus membisu, angkat kaki, naik atas susukan hani dan husna...
Siap² gi anto ikan.... 
Sikit x ckp apa... 
Memang bengang sgt²...
Aku dh xboleh ckp apa² lgsg pasal mak dia...

Betullah kan..
Mak dia kan...
Tak siapa boleh usik...
Tp mak aku, org duk kutuk hina, aku diam je... 
Siapa yg sempurna dlm dunia ni, xde sape pn..

Bila igt lek apa aku buat tu...
Aku mcm dh x pk org dh...
Hafiz byk kali tegur aku..
"Mama, jgn tutup pintu kuat²"
"Mama, senyum.. haaaa"
Entah bape kali dia duk ulang pn aku x kira...
Mlm dia ajak men game tp aku xnk...

Hafiz nmpk aku len mcm, terus x ckp byk...
Men game semata nk habiskn masa...
Dh sampai masa aku suh tutup,
Terus tutup tv off ps4 tanpa bantah....
Xnk terus masuk bilik, nak main kt luar dulu...
Aku suruh gak masuk bilik...

Bila pk lg....
Aku dh xde hati dh kot...
Hilang dh rasa hormat rasa segan...
Org buat aku mcm patung... 
Mcm boneka...
Nak aku turut tanpa bantah..
Nak aku terus membisu dan membuta...
Nak aku benamkan segala perasaan yg terasa..
Buatkn aku pk, aku lgsg x penting bg sesiapa...

Alah, aku xde, laki aku boleh hidup dgn baik... 
Dia x kisah pn kalau aku dgn anak² xde sekalipun... 
Apa susah..
Bini xde, cari bini baru, buat anak baru...
Thats it, simple..
Bini yg ad x betul, xyh betulkan, x yah baiki, pi cari bini baru... 
Senang je..
Dia dh ad solusi pn...
So, apa guna lg aku?
Aku usaha membantu, meringankn tetap juga aku membebankan...
Sikit pn aku xde harga dn xde nilai di mata laki sendiri...
Beberapa kali rasa terhina tp aku membisu...

Xpelah...
Kerana syurga itu bkn percuma..
Selagi gelaran isteri masih pd diri, redha Allah terletak pd suami...
Taat selagi boleh taat... 
Tunduk diam tanpa kata selagi boleh....

Kenapa aku x luahkan apa aku rasa pd laki sendiri?
Sebab nanti segala luahan aku di simpan dijadikan point utk tembak aku semula di waktu aku bersalah @ atau dipersalahkan... so, apa guna aku luah dn berterus terang kalau di akhirnya nnt ianya jd bahan utk tembak aku semula? Dr hati sakit, baik diam aje lah.. iyakan je lah segala telahan laki aku tentang diri aku walau x tepat sekalipun... iyakan je lah biar puas dn senang hati dia.. 


Pg ni dia kemas bilik belakang...
Dia kemas meja komputer letak gambar aku...
Gambar last aku kt pasti, frame..
Sblm ni aku ltk situ dia xbg..
Tp td dia ltk atas meja..
Tersentuh hati...

Pahtu aku gi anto ikan,
Dia wasap gtw mn nk anto pahtu ckp terima kasih...
Walau rasa pelik tp ttbe hati aku tersentuh sgt².. 
Berderai air mata..
Dlm hati kata, "kau x perlu buat byk utk aku, x perlu mahligai tersergam indah, intan berlian, emas permata, tp cukup sentuh hati aku dgn perkara² kecik cmtu, pgg tgn aku yg dh lama kau x pgg, peluk aku yg dh lama kau x peluk, dgr tangis aku yg dh lama kau x endah, hulur bahu, hulur dada kau utk aku bersandar lepaskan lelah aku, lepaskan emosi sedih aku, kecewa aku... kau xnk dgr rintihan aku xpe, tp paling x pn, kucup dahi aku tanpa aku mnx.. kau x pandai ucap syg tiap hari, xpe, aku fhm, lelaki mmg cmtu... tp cukup kau buat benda² ni, tlg aku jaga anak² waktu aku xde, waktu aku masak, dh membahagiakan aku... aku x mnx kemewahan, aku mnx kasih syg dn perhatian yg tersgt sikit dr kau sebagai tanda aku masih ad di hati kau... kalau kau terus biar aku jauh dn makin jauh, maknanya dlm hati kau aku dh mati.." 



Tp susah aku nk ckp dgn laki sendiri semua ni...
Selalu mnx tlg Allah sampaikn... 
Doa mnx Allah sampaikn..
Moga dia faham... 

😭


Tak perlu byk utk beli jiwa isteri...
Ucapan terima kasih pn dh boleh isteri sanggup korbankan nyawa utk bahagiakn suami...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~