Sunday, May 9, 2010

~rindunyeee wiah~

rindunyee dgn wiah..
dia ni member aku kat m.a.k..
dari form2 setiap kali dia sakit aku x mist ada kat sebelah dia..
semua pasal penyakit dia aku yang tahu..
aku sentiasa kat sebelah dia
walau dia x tahu tentang tu..
setiap kali aku berjauhan dgn dia, mesti aku akan pasti kan
dia x apa-apa..
sesiapa yang buat dia sakit, budak tu perlu berhadapan dgn aku dulu..
hati aku selalu memikirkan tentang dia
walau pun aku kat rumah..
dan disebabkan tu, setiap kali dia ssakit aku dapat rasakannya..
wiah,
dia dah banyak ajar aku tentang kehidupan..
tentang macam-macam lagi perit kehidupan yang dia lalui..
selama 4 tahun aku berkawan dgn dia,
dia x pernah kata aku kawan baik dia..
aku x kisah
asalkan dia x apa-apa..
pernah satu masa tu,
aku gaduh dgn dia..
aku x sehaluan dgn dia..
dia langsung x tegur aku masa tu..
dia dgn dak2 junior yang x berapa arif dgn penyakit dia..
dan x tahu nak uruskan dia bila dia sakit..
suatu hari, dia sakit..
aku dapat tahu tu..
mula dgn ego aku, aku xnk tolong dia..
aku xnk dekat dgn dia..
tapi hati kecil aku meronta untuk membantu dia..
aku pun cakap dgn dak yang rapat dgn dia..
aku cakap apa yang perlu dia buat..
tapi ternyata dia x dpt nk buat semua..
selepas wiah mandi, dia nk pergi tempat dia baring tadi tetibe
dia pengsan dan terhempap bdk2 yang ada kat situ..
dgn pantas aku lari dapatkan dia..
dan aku bawa dia ke tempat dia...
aku letak dia dgn posisi yang betul..
aka arahkan budak tutp lampu bahagian tu..
aku sapukan air kat muka dia..
bila dia sedar, dia meronta-ronta sebab migrain..
hal tu , aku yang tahu nk kawal dia..
bila dia dh ok..
aku yang suapkan dia mkn..
pdhl aku dgn dia ms tu masih x ok lagi..
aku suruh dia rehat n aku cakap dgn dak yang rapat dgn dia
nk kena bagi ubat apa kat wiah..
x lama tu, wiah cakap dgn aku,
" julie, aku minta maaf coz wat ko cam ni.."
wiah pegang tangan aku n dia peluk aku..
dia nangis kat bahu aku..
aku kata,
" its ok wiah.. aku x apa-apa.. aku maafkn ko.. yang penting sekarang ni
ko kena rehat, k.."
wiah terus mkn suapan aku yang terakhir..
dia rehat..
aku ingat lagi,
masa tu xam spm..
wiah kata dia nk study dgn aku..
so, dia duk sebelah aku..
tidur pun kat katil sebelah aku..
suatu masa, tgh2 kitorang study,wiah ckp sesuatu kat aku..
" julie, aku nk minta maaf kat ko.. aku dh silap pilih kawan..
patutnya ko yang jadi kawan baik aku dari dulu, tapi aku selalu dgn ko
bila aku susah jerk kan.. aku selalu susah kn ko.. ko selalu ada bila aku sakit..
ko x pernah xde bila aku sakit walaupun aku kt asrama lain.. aku dh banyk terhutang budi dgn ko julie.. aku x tahu cm ne nk bls nye.. "
" xpe lah wiah, aku wat semua ni coz aku kenang jasa ko pada aku dulu..
masa ko tolong aku samapai ko kena sekali.."
" alah julie, apalah sangat pertolongan aku tu berbandingkan dgn apa yang ko dh wat kat aku..
aku jahat dgn ko pun, ko masih tolong aku.. sampaikan ko putus kawan dgn mbe ko,
ko masih tolong aku.. aku minta maaf banyak2 kat ko, coz aku sengaja biarkan
ko putus kawan dgn mbe ko dari kecil, aie.."
" ha? aku x fhm apa maksud ko ni wiah.. ko ada kaitan dgn semua tu??"
" ya.. koingt x, aku kata aku ada perkara nk beritahu ko.."
" ya aku ingat.. dan aku pun ada perkara nak beritahu ko.."
" xpe lah ko cakap dulu.. nanti bila aku rasa aku nak cakap aku cakap k.."
" oklah, sebenarnya cam ni... bla... bla.. bla.."
aku ceritakn semau yang aku tahu tentang kawan baik dia
aku ceritakan hal sebenar sebab aku xnak terseksa lagi..
aku lebih sanggup aku yang berhadapan dgn dia, dari aku dgr dia sedih dan aku x dpt buat
apa-apa-.. wiah terus nangis berlinang air mata dia jatuh ke bantal..
sampai menyebabkan pinggang dia sakit lagi..
aku mula risau dan aku minta maaf kat wiah..
tapi wiah kata, " julie bagi aku lepaskan semua ni dgn air mata aku.. aku xnak simpan2 lagi..
dan aku nak bila aku keluar dari sini, aku x bw apa-apa kenangan sebab
kat sin hanya buat aku derita.."
" aku faham wiah.. aku faham.. maaf kan aku kalau penjelasan aku wat ko makin sakit.."
" xpe lah, sebenarnya, apa yang aku nak beritahu ko nipun ada kaitan dgn dia gak.."
" maksud ko?"
" maksud aku, sebenarnya dia lah dalang semua ni.."
" apa????!!!! ko biar betul ni wiah..?"
" betul xkn aku nak bohong ko.."
" tapi dia beritahu aku ko yang buat semua ni.."
" tu alasan dia jerk.."
" aduhai wiah.. ni yang wta aku geram niyh..."
" sabar julie sabar.. aku faham ko.. aku leh sabar, xkn ko xleh.."
" ok2, nasib ko ada, lau x aku dh bunuh dah dak tu.."
" sabarlah k.."
" ok.. untuk ko.."
cam tu lah aku dgn wiah.. kongsi suka duka..
aku dgn dia ibarat mangsa keadaan pun ada..
ne x nya, mbe baik sendiri wat aniaya kat kitorang niyh..
sekarang, wiah semakin dekat dgn impian dia..
tu lah balasan yang tuhan beri kat dia..
berkat kesabaran dia selama 5 tahun jadi perantau dan akhirnya,
dia dapt buktikan yang dia boleh berjaya macam orang lain juga..
aku bangga dapt kawan cam wiah..
tapi aku risau dgn keadaan kesihatan dia..
information last aku dapat dari dia,
ketumbuhan dia makin teruk n harapan tipis kalau buat
pembedahan.. aku dapat tahu, dia nak operation akhir tahun lepas
tapi satu berita tentang dia langsung aku x terima..
aku risau sangat tentang dia..
aku dh janji dgn dia, bila dia masuk ward, bila wat pembedahan aku nak jaga dia..
tu harapan aku..
aku ada cakap dgn dia, aku ingin sangat ada kat sebelah dia
time dia nak masuk bilik bedah, n kat ward..
tapi tu semua jadi mimpi jerk..
aku dh cakap dgn fmly aku
tu harapan aku, tapi x siapa dgr..
tu jerk permintaan aku..
aku nak lawat wiah..
biarlah orang kata dia x sibuk cari aku, tapi aku sibuk nak cari dia..
aku faham keadaan dia..
tapi kenapa semua orang x tahu apa yang hati aku minta????
tu jerk yang aku nak..
aku rindukan wiah.. aku rindu sangat dgn dia..
pleasa!!! jangan seksa hati aku lagi.. aku rindu sangat dgn wiah..
wiah!! aku sayang ko, aku rindu ko wiah...
maafkan aku wiah.. aku xdapat ada di sisi ko selalu..
tapi ingat lah, doa aku untuk ko x putus..
salam sayang buat zahwiah samat..

No comments:

Post a Comment