Sunday, April 27, 2014

mistik!!!~

hi bloggie,
kali ni nak cerita pasal mistik..
you know that, MISTIK?

mistik ni more to dunia ghaiblah...
alam2 disebelah sana yang tidak boelh dilihat dengan mata kasar dan terhijab dari pandangan mata..
dunia ni hanya boleh di lihat oleh sesiapa sahaja yang di izinkan Allah dan yang mempunyai keistimewaan tertentu...

ermm... entahlah bloggie...
kadang aku rasa penat nak ngadap benda2 ni semua..
malas nak percaya pun ada..
tapi kena juga percaya sebab 'dia' memang ada..
cumanya kita di haramkan sama sekali dari menjalinkan sebarang hubungan dengan 'dia'..
kerana 'dia' tu adalah musuh kita yang nyata...

tapi kali ni bloggie..
setelah lama aku terhindar dengan gangguan seperti ini..
kini aku di ganggu lagi...
entah siapa yang menghantar benda2 khurafat ni pada aku, aku pun x tahu..

apa yang penting sekarang ni, pendinding diri perlu di teguhkan lagi...
ini merupakan ujian bagi aku bloggie...
Allah sedang mengingatkan aku..
di kala suka, ada duka, dan di kala suka itu perlu berhati-hati...

di kalangan manusia, ada juga syaitan yang bertopengkan manusia...
dan manusia ini telah menjadi tunggangan syaitan untuk di peralatkan...
waktu macam ni lah aku teringatkan siri novel Laksamana Sunan, karya Ramlee Awang Mursyid...
mengamalkan kalimah yang ringkas tetapi mampu menjadi senjata paling ampuh hanya dengan keyakinan dan kepercayaan yang utuh pada tuhan yang Esa..
tatkala ini perlu di ingat, hanya dengan kekuasaanNya sahaja yang mampu membantu kita....

bloggie,
i'm very sad... really sad..
my society will never change if they are always go through with this kind relationship...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~