Tuesday, April 1, 2014

tangisan hati

hi bloggie...
aku xpernah rasa macam ni..
serius, aku terasa di hentak..
mungkin ini yang akan aku alami jika bekerja di tempat sebegini rupa..

hanya yang aku mampu, menangis di dalam hati dan menyimpan segala rasa...
jika sebelum ini aku mampu meluahkan dan membela diriku tetapi kini aku terpaksa berdiam dan itulah jalan yang paling baik untuk waktu ni....

aku keliru..
dari pengalaman ini, aku tekad, kerja sendiri lebih baik dari kerja makan gaji...
untung rugi sendiri tanggung...
sendiri tadbir, sendiri usahakan...

aku dah merancang masa depanku tapi aku harus ikut kehendak ibu... kerja kerajaan..
xpelah..
tapi dalam masa berpraktikal di sini membuatkan aku terasa jadi mangsa keadaan pula...

ke sini salah, ke sana salah...
pergi ke mana di kata,sampaikan di kata akan menjadi bahan fitnah...
tamparan hebat yang aku terima ni bloggie...
sedih.. sangat sedih...
sakit hati, memang sakit hati...
tapi apa dayaku?
telan dan seterusnya telan sahaja....

aku menunggu saatnya aku mengetahui segala selok belok kerja di sini barulah aku akan berasa gembira dengan kerjaku...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~