Monday, March 22, 2010

*berita mengejutkan!!*


baru 2 hari aku kerja, aku dh dpt berita mengejutkan aku..
ibu dtg tempat kerja aku n beritahu, abg am aku nk aku kerja dgn die kt johor
jaga kedai tudung die dgn isteri die... huh!!!
aku rasa lagi aku selamat kerja dgn abg aku sendiri..
kerja sama jerk cumeny yg beza pada gaji.. kalau kat sini, 12jam rm13,
tapi kt sana 6jam rm15.. aku kerja dari pukul 9.30pagi sampai pukul 3.30 ptg..
nanti aku kt umah die temankan ank die lak kt umh belajar n ajar ngaji..
aku akan dipanggil lepas masa aku kerja bila aku diperlukan je..
oklah kat sana.. aku xde lah penat bagai nk mati cam kt sini.. dari pagi sampai mlm, xde masa rehat.. bersengkang mata kalau ngntk kne thn.. xleh nk duduk sgt..tapi aku phm kenapa ckugu wt cmtu.. die xnk pekerja die cuai..
aku x bpe kisah sgt dgn cara org, sebab aku pk dh memang mcm tu cara die xkn aku nk perangai aku lak kn.. dh tu, dak sekerja aku bile dpt tahu aku nk berhenti kerja kt situ, die sedih n masam muka.. x sampai ati lak tgk die cm tu.. so, aku belanja die minum td.. die cte dgn aku die sedih aku nk keluar.. die takut dak baru nanti x mcm aku peramahnye... aku ckp dgn die aggp jerk dak tu peramah cm aku.. td masa nk balik die pesan dgn aku, esok dtg kerja awal sikit.. memandangkn esok hari last aku, so, aku nk wt yg terbaik.. emmm.td pun, sale die, die masukkan kt aku.. terkejut gak aku.. aku diam jerk x tau nk ckp pe.. bile aku ty npe, die senyum jerk.. hurmm... terharu.. huhu.. hope2, aku kat tempat kerja baru t, aku ok2 jerk.. doakn ku hai teman2ku...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~