Friday, January 28, 2011

i get something from my dad...

td lps maghrib duk dgn abh kt dapur sambil mkn sate...
aku dh mkn dh sate tu....
tunggu abh mkn jerk...
ermm... aku baru nkn cte dgn abh sal mslh aku kt kampus yg tertekan...
abh terus buka cte die dgn tanggungjawab die kt umah..
upenye, tanggungjawab abh lagi besar....
ap die??? ad lah... byk....
td aku dgr cte abh, aku pk kalau aku kt tmpt abh pun, rs berat...
tp abh muka die tenang...
abh kata ni semua berkat al-quran...
Allah turunkn al-quran mmg utk hambaNya...
mmg utk tenangkn fikiran....
mmg utk memudahkan cara kite berurusan kt dunia ni...
mcm2 aku dpt dari cte abh....
even die cte sal diri die kt umah..
tp aku dpt relate kan pd diri aku kt kampus tu,,,
ye, aku tahu, aku terlalu manjakan diri aku...
aku lemah semangat, aku rs berat utk terima ujian dari Tuhan...
pdhl, itu semua utk mematangkna diri aku..
ya tuhan,, ya Rahim...
bagaimana boleh aku lupa dgn kasih sygMu....
Engkau telah berikan segalanya di dpn mata aku...
tapi aku kdg kala alpa lagi...
kamu tahu,
td abh cte tentang kehebatan anugerah Allah..
kehebatan diri die yg dipinjamkn oleh Allah....
mmg pd mulanya dgr mcm die bangga tapi sebenarnya, abh sedang memuji Allah...
ya tuhan....
bagaimana boleh aku lupa dgn kehebatan Mu yg begitu besar sekali?????
ya tuhan....
bagaimana aku boleh leka dgn semua ini???
bloggie,
byk hal td abh cte kat aku....
aku ta'jub dgn kebolehan abh....
die merungkaikan satu ayt dgn bhsa yg mudah...
mmg npk mcm biasa, tp aku rs ad sesuatu yg berselindung di sebalik cte abh....
aku xtahu ap....
ermm... semoga suatu hari nnti ianya mudah bagiku jua....

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~