Wednesday, January 26, 2011

maka benarlah firmanNya...

Allah ad berfirman, mafhumnya:
"aku tidak akan mencabut suatu nikmat itu sehingga aku menggantikan nikmat yang hilang itu dengan yang sama atau yang lebih baik dari yang lalu..."
related to this verse, it happen to me....
you know what?
2 years ago, i lost someone that i thing he is very nice person and compelete enough for me..
but, i lost him.....
now, Allah replace him with another person that more nice than him...
actually, i was look at him more then 10x..
:) pada mulanya aku xyakin yang aku akan dpt yg terbaik..
sbb aku pk aku xlyk, tapi, dh byk bukti dpn mata aku, yg menjelaskan semuanya..
Allah sedang mengujiku dengan pelbagai ujian..
aku leka, aku alpa sehingga aku terima pengajaran dari tuhan...
aku jumpa die, dlm ms aku memerlukan seseorang...
die bagaikn pembantu pernafasan aku yg sedang kelemasan..
ermm... rasanya xcapai lagi mksd aku....
cmne nk gtw eak....
cm nilah, dulu aku jumpa org yg cukup baiki bagi aku..
tp aku kehilangan org tu...
dan sekarang, aku menemui seseorang yang dtg tepat pd masanya...
pada aslnya, mang aku ssh nk terima org lain lagi dh dlm hidup aku cz dh serik...
tp die lain... aku memberi peluang die masuk dlm hidup aku....
dan segalanya berubah...
die sgt byk membantu aku...
menemukan kembali aku pada watak aslku...
menemukan kembali pada identitiku yg dulu....
menemukan kembali kesedaranku yg telah lama ku buang tepi....
sape org tu? xyh lah aku mention kt sini.....
biarlah menjadi rahsia abadiku...
ya.... Allah menggantikan nikmat yg telah hilang dariku dan menggantikannya dengan
yang lebih baik dari yg dulu.....
maka benarlah firmanNya yg termaktub dlm kitab suciNya..
sesungguhnya, janjiNya adalah janji yg pasti...
terima kasih kerana memberikanku perantara yg cukup bagus utk mengingatkn aku pada Mu...

No comments:

Post a Comment

~I Love you~!!!



~bual jom~


~diariku yg sudah2~